حریم هوایی الجزائر به روی هواپیماهای نظامی فرانسه بسته می گردد

به گزارش وبلاگ پیشرو، در پی تشدید تنش بین الجزائر و فرانسه، رئیس جمهور الجزائر دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسه را صادر کرد.

حریم هوایی الجزائر به روی هواپیماهای نظامی فرانسه بسته می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو، بعضی منابع مطلع گفتند که عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی تمامی هواپیماهای نظامی فرانسه که قصد عزیمت به سمت منطقه ساحل آفریقا در راستای عملیات برخان را دارند، صادر کرد.

این منابع گفتند که عبور هواپیماهای نظامی فرانسه به مقصد ساحل آفریقا به وسیله حریم هوایی الجزائر یک امتیاز بود که در دوره ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور به فرانسه اعطا شده و از آن موقع تا به امروز در حال اجراست.

به نوشته وبگاه الخلیج الجدید، این تصمیم الجزائر بر عملیات های نظامی فرانسه بشدت تأثیرگذار خواهد بود و خطای راهبردی رئیس جمهور سابق را اصلاح خواهد نمود و علاوه بر آن به کُند شدن همکاری نظامی فرانسه و الجزائر در چند هفته آینده منجر خواهد شد.

این تصمیم الجزائر در پی اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اتخاذ شد.

روزنامه فرانسوی لوموند چند روز پیش به نقل از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نوشت که رئیس جمهور الجزائر در یک رژیم بی نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است.

ماکرون بعلاوه با اشاره به تاریخ فرانسه در الجزائر، مدعی شد که قصد داشته تاریخ الجزائر را به زبان عربی و آمازیغ بازنویسی کند تا اقدامات ترکیه ای ها در بازنویسی و تحریف تاریخ را رسوا کند.

رئیس جمهور فرانسه بعلاوه مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

در پی این اظهارات ماکرون، ریاست جمهوری الجزائر بیانیه ای صادر و هر گونه دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم کرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "حریم هوایی الجزائر به روی هواپیماهای نظامی فرانسه بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم هوایی الجزائر به روی هواپیماهای نظامی فرانسه بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید