درمان بیماری ها با تجویز روزه ، دلایل موثق علمی برای روزه داری در ماه رمضان در ویکی خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پیشرو، عده ای فکر می نمایند روزه به کلیه ها آسیب رسانده و چشم ها را ضعیف می نماید.

درمان بیماری ها با تجویز روزه ، دلایل موثق علمی برای روزه داری در ماه رمضان در ویکی خبرنگاران

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری وبلاگ پیشرو، عده تقریبا زیادی از مردم فکر می نمایند که روزه دریافت باعث ضرر به بدن می گردد. در اینجا یک سوال پیش می آید که چرا خدا باید کاری برای ما معین کند که ضرر داشته باشد؟ باید بدانیم که هیچ کاری در اسلام نیست که برای ما ضرر داشته باشد باشد و اگر هم باشد ما توان درک آن را نداریم.

چه افراد زیادی بوده و هستند که با تحقیق بر روی یک حدیث و آیه به عظمت و درست بودن دین اسلام پی برده و مسلمان شدند.

روزه دریافت بهترین راه پاک سازی بدن

بخشی از غذای ما تبدیل به خون و بخشی تبدیل به مواد زاید و بد می گردد. ما روزانه غذا می خوریم پس روزانه مواد بدی به بدن ما اضافه می گردد که مجبور به دفع می شویم. ولی بخشی از این ماد با دستشویی دفع نشده و به وسیله عرق و غیره خارج می گردد. قسمتی از آن هم در بدن مانده و منتظر خروج است ولی ما روزانه آن را بیشتر می کنیم. این مواد کم کم جمع شده و بعدا خود را نشان خواهد داد. گاهی به شکل آبریزش و حساسیت فصلی و گاهی خلط سینه و گاهی سردردها و گاهی سرطان و گاهی انسداد و گرفتگی عروق قلبی

پس قضیه جدی است.

ما وقتی هر روز مقدار زیادی غذا می خوریم بدن فرصت نمی نماید به ورودی های قبلی بپردازد و کم کم جمع شده و زیاد می گردد. وقتی که غذای مصرفی ما کم و کم و کمتر گردد و ساعاتی را گرسنه باشیم بدن به تمام کارهای خود رسیدگی می نماید. وقتی که ما گرسنگی بکشیم مواد بد و زاید ما کم کم ذوب شده و خارج می گردد.

نکته بسیار جالب این است که وقتی یک حیوان درنده که گرسنه است، انسان را گاز بگیرد، زخم آن بدتر شده و دیر خوب می گردد و احتمال انتقال بیماری ها وجود دارد. اگر حیوان سیر باشد زخم آن به سرعت درمان می گردد و خطر بسیار کمتری دارد.

چرا؟ چون مواد زاید بدن هنگام گرسنگی ذوب شده و آماده دفع می گردد. بزاق دهان ما در حالت گرسنگی و سیری فرق می نماید. وقتی گرسنه باشیم، بزاق ما حاوی فضولات بدن است و می توان آن را به اسید تشبیه کرد.

پس روزه دریافت بهترین راه پاک سازی بدن است. ما با روزه دریافت و پاکسازی بدن از فضولات، فضا را برای ورود مواد غذایی جدید آماده می کنیم.

نگرانی افراد چاق و لاغر از روزه دریافت

افراد لاغر نگران لاغرتر شدن هستند ولی باید بدانند که مواد غذایی جدید و بهتری جذب بدنشان خواهد شد.

افراد چاق نیز بدانند که روزه دریافت یک تکه از پازل لاغرشدن است. برخی افراد چاقی که می خواهند در ماه رمضان لاغر تر شوند، به جای این که به وزن ایده آل خود برسند، برعکس چاق تر می شوند. دلیل آن هم می تواند پرخوری های بعد از افطار و سحری و کم تحرکی باشد. بنابراین در این موارد باید نکاتی را رعایت کرد. نباید وعده سحری را حذف کرد چون با حذف این وعده، میزان قند خون افت نموده و فرد در طول روز تمایل به پر خوری و یا خوردن غذا های پرکالری پیدا می نماید. خوردن غذا های پرچرب در سحری توصیه نمی گردد. باید با آب ولرم افطار کرد. فاصله بین افطار تا شام زیاد نباشد. به شرطی که شام سبک باشد.

روزه دارانی که رژیم های ناسالم می گیرند به سلامت بدن خود ضرر می رسانند؛ این رژیم های نادرستی که افراد می گیرند (مانند اینکه از افطار تا افطار بعدی غذا مصرف نمی نمایند) باعث تجزیه پروتئین در بدن شده و به بافت های طبیعی آسیب وارد گردد؛ مناسب ترین نوع روزه داری این است که طبق اصول درست پیش برویم.

درمان بیماری ها با تجویز روزه

برخی از متخصصان طب سنتی اسلامی برای بیمارهای خود روزه دریافت را تجویز نموده و نتیجه می گیرند.

چه بسیار از دردها که در ماه رمضان خوب می گردد.

بیماری های گوارشی و کبدی: روزه دریافت به درمان و بهبود بیماری های گوارشی و کبدی(کبد چرب)، التهاب کبد، گوارش، سوءهاضمه و سندروم روده تحریک پذیر یاری می نماید.

دستگاه گوارش: سلول هایی که درون دستگاه گوارش هستند از ریزش بالایی برخوردارند، چون به مدت یک ماه سیستم گوارشی بدن کم تر فعالیت دارد ، در حال استراحت است و امکان تجدید این سلول ها وجود دارد، هم چنین میزان متابولیسم افزایش یافته و سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، در نتیجه میزان فعالیت های متابولیسمی به حد نرمال می رسد. بنابراین دستگاه گوارش بعد از ماه رمضان بهتر به فعالیت خود ادامه می دهد.

دیابت و فشارخون: اگر روزه با شرایط درست گرفته گردد، به کنترل دیابت نوع دو یاری نموده و حتی فشارخون های خفیف را نیز تنظیم می نماید و همچنین روزه دریافت از نظر جسمی به سیستم گردش خون یاری نموده و این سیستم را ترمیم و تنظیم می نماید.

استراحت کلیه ها: روزه دریافت می تواند برای بیمارانی که توده یا سرطان در کلیه خود دارند، باری از دوش کلیه بردارد.

سلول ها: روزه داری فرصت مناسبی جهت تازه شدن و ترمیم سلول های خونی است.

استرس: روزه داری اضطراب، استرس و افسردگی را کاهش داده و همچنین از نظر اجتماعی با ایجاد آرامش، محبت و ارتباطات را بهبود می بخشد. برخلاف تصورات مردم، افراد روزه دار نسبت به بقیه حوصله بیشتری دارند.

مغز: هنگامی که فرد سالمی بیش از حد غذا مصرف می نماید، نوعی اختلالات در مغز ایجاد می گردد. با روزه داری، در مغز برخی تغییرات شیمیایی رخ می دهد که به سلامت مغز تاثیر می گذارد. پروتئین هایی که به هنگام ورزش کردن در مغز فراوری می گردد پروتئین های نوروتروفیک است، که آن ها با روزه داری در ماه رمضان نیز در مغز فراوری می گردد و مدار های عصبی فعال می گردد. رشد و فعال شدن آن ها به تشکیل سیناپس های مغز یاری می نماید. هم چنین باعث فراوری کتون ها که یک منبع انرژی برای عصب است می گردد و در توانایی ارتباط با دیگران و صبر و حوصله تاثیر مثبت می گذارد و از ابتلا شدن به بیماری های آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می نماید.

پوست: روزه داری در ماه رمضان برای پوست هم تاثیرات مثبت و هم منفی به جای می گذارد. چون در طی این ماه ، بدن اقدام به پاکسازی می نماید، در طی روز های اول ماه رمضان این پاکسازی به شکل جوش در صورت ظاهر می گردد. اما بعد از اینکه بدن، خود را با شرایط جدید مطابقت داد این جوش ها پاکسازی می شوند. به شرطی که در زمان افطار تا سحری به اندازه کافی آب مصرف کنید، زیرا آب به دفع این سمومی که به شکل جوش ظاهر شده اند یاری می نماید. هم چنین افرادی که دارای بیماری های پوستی همانند کهیر هستند، روزه داری به درمان سریع تر آن ها یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "درمان بیماری ها با تجویز روزه ، دلایل موثق علمی برای روزه داری در ماه رمضان در ویکی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری ها با تجویز روزه ، دلایل موثق علمی برای روزه داری در ماه رمضان در ویکی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید