دستگاه های مسبب نشت آب به درون شوادانهای تاریخی مسئول جبران خسارات وارده هستند

به گزارش وبلاگ پیشرو، ایلنا/ براساس اخبار بدست رسیده، دستگاه های مسبب نشت آب به درون شوادانهای تاریخی مسئول جبران خسارات وارده هستند.

دستگاه های مسبب نشت آب به درون شوادانهای تاریخی مسئول جبران خسارات وارده هستند

روز گذشته 22 دی 1402 محمد حسین ارسطوزاده (مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان) به همراه داوود نجار آسیابانی (سرپرست میراث فرهنگی شهرستان شوشتر) از طرح های بازسازیی فعال شهرستان شوشتر بازدید کردند.

نجار آسیابانی طی این بازدید، لزوم تسریع در عملیات های بازسازیی با حفظ نکات و قوانین لازم در بازسازی را لازمه انجام فرآیندهای بازسازی بیان کرد.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان شوشتر با بیان اینکه در ادامه این بازدید، از خانه تاریخی نجاتیان نیز به صورت مجزا بازدید فنی بعمل آمد، گفت: ورودی و شوادان این بنای ارزشمند در ماههای گذشته به علت نشت آب شرب در شوادان بنا تخریب شده بود که طی اقدامات کارشناسی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شوشتر و بهره گیری از محل اعتبارات بازسازی اضطراری موجود شهرستان، شرایط اولیه برای بازسازی های لازم اجرا شده است. با وجود این، به علت وجود آب در شوادان خانه یاد شده و بعلاوه شوادان های خانه های اطراف تا به امروز امکان بازسازی نهایی برای این اداره مهیا نشده است.

او بر لزوم بازسازی و جبران خسارات وارده به بناهای آسیب دیده به وسیله دستگاه های اجرایی مسبب این اتفاق تأکید کرد و اضافه نمود: این دستگاه ها باید عامل نشت آب ورودی به درون شوادان ها را رفع نمایند.

نجار آسیابانی گفت: موضوع ورود آب به درون شوادان ها علاوه بر این که عاملی برای از بین بردن آثار تاریخی است، تهدیدی برای جامعه ساکن در محدوده ای از شهر که به این عارضه دچار شده اند نیز خواهد بود که نیازمند رسیدگی فوری است.

منبع: همگردی

به "دستگاه های مسبب نشت آب به درون شوادانهای تاریخی مسئول جبران خسارات وارده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های مسبب نشت آب به درون شوادانهای تاریخی مسئول جبران خسارات وارده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید