فاکس نیوز: چین خطرناک ترین تهدید علیه آمریکا است

به گزارش وبلاگ پیشرو، ایسنا نوشت: مارک لوین، مفسر شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، برنامه اخیر خود را به آنالیز تحرکات چین اختصاص داد و گفت این کشور به جنب و جوش افتاده و به یک نیروی دنیای تبدیل شده است که در کوشش برای ایجاد اتحاد با سایر رهبران دنیا است و تاکید نمود چین خطرناک ترین تهدید علیه آمریکا است.

فاکس نیوز: چین خطرناک ترین تهدید علیه آمریکا است

لوین ملاقات اخیر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به عنوان اصلی ترین نگرانی تعبیر کرد؛ اما گفت: بزرگترین تهدیدی که ما داریم چین است. نه روسیه است و نه ایران است، بلکه چین است.

او گفت ردپای چین در آمریکای لاتین در حال رشد است و در حال حاضر پس از ایالات متحده به دومین شریک تجاری بزرگ منطقه تبدیل شده است. او بعلاوه گفت چین و روسیه پروژه های زیرساختی را در آفریقا دنبال می نمایند. وی اضافه نمود نیروی دریایی چین به گشت زنی در دریای چین جنوبی ادامه می دهد.

به گفته کارشناس سیاسی شبکه فاکس نیوز، چین در سرتاسر دنیا ظاهر شده است، در ویتنام و جزایر سلیمان حضور دارد، و میان ایران و سعودی معامله برقرار می نماید و کل تصویر خاورمیانه در حال تغییر است.

لوین در خاتمه سخنان خود تاکید نمود: بسیاری از جمهوری خواستار کاندیدای ریاست جمهوری گلایه می نمایند که ما خودمان را خیلی درگیر [مسائل دنیا] نموده ایم. به نظر من ما اصلا خودمان را درگیر ننموده ایم.

او اضافه نمود: بزرگترین تهدیدی که ما به عنوان یک کشور با آن روبرو هستیم، عدم توانایی ما برای بیدار شدن از خوابی است که ما را در خود فرو برده است، تنها وانمود می کنیم که می توانیم با تمام این مسائل مقابله کنیم. اوضاع افتضاحی است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "فاکس نیوز: چین خطرناک ترین تهدید علیه آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکس نیوز: چین خطرناک ترین تهدید علیه آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید