فیفا را گول زدیم، فدراسیون فوتبال باید نهاد مستقل غیردولتی شود

به گزارش وبلاگ پیشرو، نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما در ماجرای عدم تطابق نسخه فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال به فیفا دروغ گفتیم.

فیفا را گول زدیم، فدراسیون فوتبال باید نهاد مستقل غیردولتی شود

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ پیشرو، علی کفاشیان درباره ایرادات اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال گفت: مشکل اصلی اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال بحث مستقل غیردولتی بودن آن است که باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. طبق منشور کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل غیردولتی است. به این معنی که این فدراسیون باید در تصمیم گیری مستقل عمل کند. مشکل بعدی اساسنامه فعلی بحث اعضای مجمع است که من به خاطر دارم زمانی که به عنوان دبیر کمیته ملی المپیک مشغول بودم، فیفا تأکید داشت که نباید نماینده ای از این کمیته در مجمع حضور داشته باشد.

وی گفت: اگر بحث اعضای مجمع فدراسیون و تأکید بر مستقل غیردولتی بودن فدراسیون در مجمع تصویب شود، من فکر نمی کنم اساسنامه مشکل خاصی داشته باشد. البته برخی کانون ها باید کامل شود مثل کانون مربیان، داوران و ورزشکاران اما در مجموع توازن برقرار است و فکر می کنم مهم ترین اصل در مجمع این است که فدراسیون مستقل غیردولتی شود و در مجلس به تصویب برسد. بعد از آن باید به این سمت برویم که فدراسیون هر ایرادی که دارد، توسط اعضای مجمع اش حل و فصل شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال که با رادیو گفتگو صحبت می کرد، اظهار کرد: من هشت سال به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می کردم و هر سال در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مجمع تشکیل می شد و اصلاحات اساسنامه صورت می گرفت و بعد از آن به اعضای مجمع آن را ارسال می کردند. اگر آنها نظری داشتند اعمال می شد، در غیر این صورت در مجمع به تصویب می رسید. در واقع در مجمع بحثی صورت نمی گرفت و موضوعات به تصویب می رسید.من فکر می کنم پاشنه آشیل مجمع ما مستقل غیردولتی بودن آن است. فدراسیون فوتبال و اعضای آن بالاترین مرجع هستند و باید خودشان در فدراسیون تصمیم بگیرند.

وی گفت: طبق حاکمیتی که در جمهوری اسلامی برقرار است، هر نهاد اعم از شخص حقیقی و حقوقی باید حاکمیت و قوانین اصلی و فرعی جمهوری اسلامی را قبول کند. من زمانی که در فدراسیون حضور داشتم، به من اعلام شد که بازنشسته ام و نمی توانم فعالیت کنم. چون مؤسسات عمومی غیردولتی هستیم حالا سؤال من این است که آیا بحث بازنشستگی در اتاق بازرگانی، اصناف یا تشکیلات خصوصی هم اجرا می شود؟ بدون شک خیر. به این خاطر که می گویند آنها غیردولتی مستقل هستند.

رئیس سابق فدراسیون اضافه نمود: قوانین جمهوری اسلامی برای نهادهای غیردولتی حقوقی و غیرحقوقی است. ما در فدراسیون فوتبال باید ابتدا از بحث عمومی غیردولتی که مصوبه مجلس شورای اسلامی است خارج شویم و وقتی خارج شدیم باید مستقل غیردولتی شویم و با قوانین جمهوری اسلامی هم تصمیم بگیریم. بودجه ای هم از دولت نگیریم و کار خودمان را انجام دهیم.

کفاشیان اظهار کرد: نهاد عمومی غیردولتی این نیست بلکه فدراسیون باید مستقل غیردولتی شود. من یک بازنشسته بودم اما یک وزیر آمد و ادامه فعالیت من را در فدراسیون غیرقانونی دانست و وقتی به آنها گفتیم ما یک نهاد مستقل غیردولتی هستیم، گفتند نه، شما یک نهادعمومی غیردولتی هستید. باید آنچه که در اساسنامه فدراسیون است به فیفا اعلام کنیم. فدراسیون عمومی غیردولتی را فیفا قبول نکرد و ما نباید دروغ بنویسیم. ما فیفا را گول زدیم و ایراداتی که آنها به اساسنامه ما وارد کردند به جا است.

وی بیان نمود: در سال 86 اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط 6 نفر به تصویب رسید. کیومرث هاشمی پیشگفتاری در مورد اساسنامه فدراسیون نوشته بود و در آن تأکید کرده بود که ما یک نهاد مستقل غیردولتی هستیم اما این نبود. ما در ماجرای عدم تطابق نسخه فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال به فیفا دروغ گفتیم. ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم و برای اینکه یک مؤسسه مستقل غیردولتی شویم باید آن را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنیم.

انتهای پیام/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "فیفا را گول زدیم، فدراسیون فوتبال باید نهاد مستقل غیردولتی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا را گول زدیم، فدراسیون فوتبال باید نهاد مستقل غیردولتی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید