مشترکین گیلانی مشمول بیش از 11 میلیارد تومان بخشودگی و تخفیف گازب ها شده اند

به گزارش وبلاگ پیشرو، از دی ماه سال گذشته تا خاتمه شهریور 1400، مشترکین گیلانی مشمول بیش از 11 میلیارد تومان بخشودگی و تخفیف گاز بها شده اند.

مشترکین گیلانی مشمول بیش از 11 میلیارد تومان بخشودگی و تخفیف گازب ها شده اند

به گزارش گروه استان های وبلاگ پیشرو از رشت، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به تصویب نامه هیئت محترم وزیران درخصوص تخفیف گازب ها برای مشترکین کم مصرف گفت: با اجرایی شدن این طرح از ابتدای دی ماه سال گذشته تا سرانجام شهریور 1400، بیش از 2 میلیون و 330 هزار صورتحساب مشمول تخفیف و یا بخشودگی گازب ها شده است.

او اضافه کرد: در این تصویب نامه مشترکینی که کمتر از 200 مترمکعب گاز در ماه های سرد سال مصرف می نمایند، گاز آن ها رایگان خواهد بود ودر صورت کاهش 10 درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال های 96 و 97، مشمول 15 درصد تخفیف در گازب ها خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این مطلب گفت: بر این اساس از مجموع 6 میلیون 307 هزار قبوض گاز صادر شده از دی ماه سال گذشته تا سرانجام شهریور 1400، بیش از 2 میلیون 118 هزار قبض (34 درصد) به مبلغ 10 میلیارد و 437 میلیون تومان به علت صرفه جویی و مصرف کمتر از 200 مترمکعب گاز، مورد بخشودگی گازب ها قرار گرفته اند.

حسین اکبر اضافه کرد: بعلاوه از مجموع قبوض صادر شده از ابتدای اجرای این طرح تا سرانجام شهریور امسال، 216 هزار و 121 صورتحساب گاز مجموعاً به مبلغ 805 میلیون تومان به سبب مدیریت مناسب و کاهش 10 درصدی مصرف، مشمول تخفیف 15 درصدی گازب ها شده اند.

او درخصوص گازب های مشترکین پرمصرف گفت: بر اساس این دستورالعمل، مشترکین گاز طبیعی در صورت افزایش 15 درصدی مصرف گاز و بیشتر از آن نسبت به مدت مشابه سال های 96 و 97، مشمول افزایش 15 درصدی هزینه گاز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اضافه کرد: بر این اساس از ابتدای دی ماه سال گذشته تا سرانجام شهریور امسال، 12 درصد از صورتحساب های گاز صادر شده مجموعاً به مبلغ 7 میلیارد و 361 میلیون تومان مشمول افزایش گازب ها شده اند.

حسین اکبر توضیح داد: هدف از اجرای این طرح نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه گاز طبیعی در جامعه است و مشترکین گاز می توانند با صرف جویی و مدیریت صحیح مصرف از مزایای بخشودگی و کاهش هزینه گازب ها برخوردار شوند.

م. ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشترکین گیلانی مشمول بیش از 11 میلیارد تومان بخشودگی و تخفیف گازب ها شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکین گیلانی مشمول بیش از 11 میلیارد تومان بخشودگی و تخفیف گازب ها شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید