ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا 550 سی سی برداشته شد ، چه مدل هایی پلاک می شوند؟

به گزارش وبلاگ پیشرو، ممنوعیت تردد موتورسیکلت های تا 550 سی سی برداشته شد. مطابق مصوبه نو شورای امنیت چالاکی موتورسیکلت جایگزین حجم موتور شده است. چه موتورهایی قابلیت شماره گذاری دارند؟

ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا 550 سی سی برداشته شد ، چه مدل هایی پلاک می شوند؟

وبلاگ پیشرو - مجتبی اسماعیلی: سال هاست که تردد و شماره گذاری موتورسیکلت های 250 سی سی به بالا در کشور ممنوع است. اما حالا خبر ممنوعیت تردد موتورسیکلت های تا 550 سی سی می تواند خبری بسیار مسرت بخش برای دوست داران این وسیله باشد.

مجید رضایی سهام دار و مدیر استراتژیک شرکت کویر موتور در یک مصاحبه ویدئویی گفت: از آن جایی که محدودیت حجم موتور مبحث امنیتی داشت و حفظ امنیت نظام خط قرمز محسوب می شد اما مسئولین امنیتی و انتظامی کشور دور هم جمع شدند و طی بررسی های دقیق و کارشناسی چالاکی موتورسیکلت را جایگزین حجم آن کردند. این منطق کاملا صحیح بود چرا که برخی از موتورسیکلت های 125 سی سی در کشور وجود دارند که قدرت مانور و توان اولیه آن ها از موتورسیکلت های 250 سی سی حال حاضر هم بیشتر است. در این اقدام و تصمیم بزرگ، شورای امنیت کشور با مبنا قرار دادن چالاکی موتورسیکلت، پارامتر نسبت توان به جرم را جایگزین حجم موتور کرد.

جواب جنجالی میرسلیم درباره قیمت بنزین را در یوتیوب وبلاگ پیشرو پلاس تماشا کنید:
چه موتورسیکلت هایی قابل شماره گذاری هستند؟

مدیر استراتژیک شرکت کویر موتور درباره نوع موتورسیکلت های قابل شماره گذاری در مصوبه تازه گفت: موتورسیکلت های اسکوتر، تاکید می کنم فقط اسکوتر که طبق دسته بندی سازمان ملی استاندارد ایران در دسته موتورسیکلت با کارایی L3e-A2 یعنی همان محصولاتی که توان آن ها از 35 کیلووات و نسبت توان به جرم آن ها از عدد 0.2 تجاوز نکند را از مصوبه نحوه استفاده از موتوسیکلت های بالا 250 سی سی مصوبه سال 1394 شورای امنیت کشور مستثنی کرد و شماره گذاری آن ها را بلامانع گفت.

وی در رابطه با رفع ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا 550 سی سی اضافه کرد: با این مصوبه هموطنان و دوست داران موتورسیکلت می توانند موتورسیکلت و محصولات اسکوتر تا حجم 500 یا 550 سی سی را داشته باشند. امید است با این مصوبه تازه شاهد جایگزینی بیشتر موتورسیکلت با خودروهای تک و دو سرنشین در کشور باشیم. موتورهای با حجم بالاتر علاوه بر اینکه فضای بیشتری برای قرار دادن کلاه ایمنی و لوازم شخصی راکب دارد دارای لاشه سنگین تر و امکانات ایمنی بیشتر که منجر به کاهش ریسک تصادفات و آسیب پذیری در تصادفات می شود خواهد بود. امیدواریم این روند بازنگری و اصلاح قوانین آیین نامه ها و قوانین از طریق نهادهای دولتی ادامه دار باشد و شاهد بهبود و رفع محدودیت های بیشتر در کشور عزیزمان ایران باشیم.

بهترین موتور ایرانی آمد؟ موتور سه سیلندر روی ریرا را در ویدیوی کامل کانال یوتیوب وبلاگ پیشرو پلاس بشناسید:
چه موتورسیکلت هایی وارد می شوند؟

درباره رفع ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا 550 سی سی باید دو پارامتر اصلی موتورسیکلت های دسته L3e-A2 سازمان استاندارد را مد نظر قرار دهیم. یعنی موتورسیکلت های با حداکثر توان 35 کیلووات (47 اسب بخار) و نسبت توان به جرم کوچک تر یا مساوی 0.2 قابلیت واردات دارند.

بر این اساس اسکوتر Yamaha Tmax تقریبا یک خط کش برای این مصوبه است. این اسکوتر یک پیشرانه 562 سی سی دو سیلندر موازی چهار سوپاپ دارد که قادر به تولید 47 اسب بخار قدرت و 56 نیوتون متر گشتاور است. وزن ترَ این اسکوتر هیولا نیز 220 کیلوگرم است که اگر قدرتش را بر وزنش تقسیم کنیم عدد حاصل حدود 0.2 است. در نتیجه احتمال ورود این اسکوتر با توجه به محبوبیت این برند بالا است.

برای اطلاع از قیمت روز انواع موتورسیکلت در بازار و کارخانه کلیک کنید.

اسکوترهای هوندا ADV 350، کیمکو AK550، ب ام و C400 GT و.. برخی از اسکوترهایی هستند که شرایط ورود به کشور را داند و احتمال واردات بالایی هم دارند.

قیمت کارخانه موتورسیکلت گران شد / موتورسیکلت یک میلیارد و 150 میلیون تومان

بهترین تایر ایرانی کدام است؟ / بررسی تخصصی ویژگی های تایرهای ایرانی جهت خرید

کشنده مان 2019 بررسی شد + قیمت اولین مان وارداتی به کشور پس از 18 سال

دنا پلاس اتومات آپشنال چه امکاناتی دارد؟ بررسی افت شدید کیفیت خودرو

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای

کولیوس تازه با سروش دیزل مبنا می آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر منطقه ها محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

کراس اوور ریرا به تولید انبوه می رسد / لیست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

منبع: بیت ران

به "ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا 550 سی سی برداشته شد ، چه مدل هایی پلاک می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا 550 سی سی برداشته شد ، چه مدل هایی پلاک می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید