نحوه فسخ قرارداد با ویلموتس و اصلی ترین مانع بازگشت برانکو

به گزارش وبلاگ پیشرو، سرمربی بلژیکی تیم ملی که تنها کمی بیشتر از شش ماه از جلوسش بر نیمکت این تیم می گذرد با چالش های مهمی در فوتبال ایران روبرو شده تا جایی که حالا اقبال سابق را در این فوتبال ندارد.

نحوه فسخ قرارداد با ویلموتس و اصلی ترین مانع بازگشت برانکو

ویلموتس بعد از دو سه نتیجه خوب در دیدارهای تدارکاتی و یا رسمی نسبتا ساده مقابل تیم های درجه چندم آسیا، توفیقی در مقابله با تیم های درجه دوی آسیا نداشت و با پذیرفتن دو شکست مقابل بحرین و عراق شرایط صعود به جام جهانی را سخت کرد.

هرچند تساوی کامبوج مقابل بحرین و بحرین مقابل عراق باعث شد تا بار دیگر با استفاده از چاشنی شانس احتمال صعود تیم ملی روی کاغذ قوت گیرد، اما پر واضح است که با ادامه فرایند کنونی، احتمال از دست رفتن این شانس مجدد هم زیاد است.

پوئن های منفی ویلموتس

ویلموتس فاکتورهایی دارد که می توان آن را پوئن های منفی برای وی دانست. یکی از اصلی ترین پوئن های منفی ویلموتس را می توان عدم استقرارش در ایران و یا به عبارتی پروازی بودن وی دانست.

گرچه در قرارداد این مربی بلژیکی با فدراسیون فوتبال هیچ گونه شفاف سازی صورت نگرفته تا از مفاد داخلی این قرارداد اطلاعی در دست نباشد، اما پروازی بودن این مربی چیزی نیست که مطلوب نظر باشد و می توان خیلی از مسائل را در عدم حضور دائمی وی در ایران دانست.

اهمیت بازی ایران و عراق بر همه آشکار بود به جز ویلموتس، که اگر جز این بود، حتما وی به جای آنکه از این بازی به عنوان ابزاری برای فشار بر فدراسیون جهت دریافت مطالباتش استفاده کند، چند روزی زودتر در تهران حضور می یافت تا جدی تر تمرینات تیم ملی را دنبال کند.

حتی شکست مقابل بحرین هم باعث نشد تا حساسیت ویلموتس برای این بازی افزایش پیدا کند و مواضع منفعلانه وی کاملا آشکار بود.

سقوط در رنکینگ فیفا

سقوط تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا و از دست دادن صندلی اولی آسیا که رد پای دو شکست مقابل بحرین و عراق هم در رقم خوردن این اتفاق به چشم می آید، یکی دیگر از عواملی است که می تواند تصمیم سازان فوتبال را برای قطع همکاری با ویلموتس مجاب نماید.

از وقتی اخبار غیر رسمی در این خصوص به گوش رسید، مواضع فدراسیون و عدم تکذیب قاطعانه این اخبار را هم می توان به نوعی تایید تلویحی این خبر دانست تا شائبه فسخ قرارداد با وی قوت گیرد.

قوت دریافت شائبه

مطرح شدن نام برانکو سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس برای جایگزینی ویلموتس نیز با هیچ تکذیبی از سوی ایوانکوویچ و مسئولان فدراسیون روبرو نشد تا این مربی خارجی، اما نام آشنا در ایران جدی ترین گزینه برای جلوس بر نیمکت تیم ملی باشد.

گرچه هیچ توضیحی در مورد نشست برانکو با محمدرضا صادق سفیر ایران در کرواسی داده نشد، اما می توان چنین حدس کرد که این نشست بی ارتباط به مذاکرات غیر مستقیم با برانکو نبوده است.

چراغ سبز وزارت ورزش

چراغ سبز وزارت ورزش برای تغییرات در تیم ملی، عدم تکذیب فسخ قرارداد ویلموتس از سوی فدراسیون و عدم تایید یا تکذیب مذاکره با برانکو از سوی مقامات فوتبال ایران و خود این مربی را اضافه کنید به ادعای رسانه های بلژیکی نزدیک به سرمربی تیم ملی تا ردخداد این اتفاقات بسیار قریب الوقوع تلقی گردد.

بزرگترین مانع

یکی از اصلی ترین موانع برای بازگشت احتمالی برانکو به ایران، مبالغ هنگفت بدهی های مالیاتی وی می باشد. مالیاتی که بر عهده باشگاه پرسپولیس است و مبالغ آن روی هم انباشته شده است.

در صورت جدی شدن این بحث، یکی از مباحثی که وزارت ورزش باید در حل آن بکوشد، معضل مالیاتی برانکو است. در صورت حل نشدن ریشه ای این مشکل، بعید است برانکو خودش را درگیر مسائل جانبی ناشی از حضور در کشوری نماید که مبلغ هنگفتی بابت مالیات بدهکاری دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نحوه فسخ قرارداد با ویلموتس و اصلی ترین مانع بازگشت برانکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فسخ قرارداد با ویلموتس و اصلی ترین مانع بازگشت برانکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید