نواز شریف چند روز از عمر خود را در زندان سپری نموده است؟

به گزارش وبلاگ پیشرو، نخست وزیر سابق پاکستان که به 80 سالگی نزدیک شده است بارها زندانی شدن و آزادی از زندان را تجربه نموده است.

نواز شریف چند روز از عمر خود را در زندان سپری نموده است؟

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پیشرو به نقل از جیو تی وی، این روزها آزاد شدن نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان که در آستانه 80 سالگی قرار گرفته است باز هم نام او را به رسانه ها بازگردانده است.

رئیس سابق حزب نواز در طول دوران عمر سیاسی خود بارها زندانی شدن و آزادی از زندان را تجربه نموده است.

او حتی یک بار تبعید نیز شده ولی هر بار به میدان سیاست بازگشته و به بالاترین کرسی قدرت در پاکستان تکیه زده است.

آخرین باری که نواز شریف روانه زندان شد 24 دسامبر 2018 بود و پس از آزادی او در تاریخ 29 اکتبر امسال وی عملا 239 روز در زندان به سر برده است.

پیش از این نیز دادگاه ویژه حسابرسی پاکستان 69روز او را زندانی نموده بود و این حکم پس از گذر این مدت زمان توسط دادگاه عالی اسلام آباد لغو شد.

به این ترتیب نواز شریف طی 16 ماه اخیر 308 روز در زندان به سر برده است ولی زندان شدن نواز شریف محدود به سال های اخیر نمی گردد.

نخست وزیر سابق پاکستان که سه بار بر این کرسی تکیه زده است در اکتبر سال 1999 و همزمان با کودتای پرویز مشرف بازهم زندانی شد و 425 در حبس ماند.

به این ترتیب نواز شریف در طول عمر خود مجموعا 733 روز در زندان به سر برده است و البته چند سال تبعید از پاکستان را نیز تجربه نموده است.

در حال حاضر دادگاه او را به تحمل 7 سال حبس محکوم نموده است ولی بیمار شدن نواز شریف باعث آزادی موقت او تا زمان درمان شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نواز شریف چند روز از عمر خود را در زندان سپری نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نواز شریف چند روز از عمر خود را در زندان سپری نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید