واکنش امیر کویت به شیوع کرونا؛ وارد نبرد با دشمنی سرسخت شده ایم

به گزارش وبلاگ پیشرو، امیر کویت در اشاره به شیوع ویروس کرونا تاکید کرد کشورش وارد نبرد سرنوشت ساز با دشمنی سرسخت شده است.

واکنش امیر کویت به شیوع کرونا؛ وارد نبرد با دشمنی سرسخت شده ایم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو به نقل از رسانه های کویت، شیخ صباح الاحمد الصباح که شامگاه یکشنبه سخن می گفت، در اشاره به همه گیر شدن ویروس کرونا در جهان خواستار آمادگی برای تمام احتمالات و سناریوها شد.

وی که خطاب به مردم کویت سخن می گفت، اضافه نمود ما با یک بحران بهداشتی جهانی فرامرزی روبرو هستیم که هنوز پایانی برای آن متصور نیست که این مسئله مستلزم آمادگی برای تمام احتمالات و همراهی فراگیر ملی و آگاه سازی کامل و همکاری جدی است.

امیر کویت خواستار پایبندی جدی به دستورالعملهای دستگاههای بهداشتی و اهمیت اجتناب از تجمعات و ازدحام و عوامل شیوع ویروس و عدم توجه به شایعات مضری شد که منجر به تضعیف تلاشهای دولت این کشور می شود.

شیخ صباح گفت : ما به چشمان خود دیدیم که چر بر سر کشورهای بزرگ و قدرتمند آمد و صحنه های دردآور و غم انگیزی را که این وبای قاتل به سبب سهل انگاری و بی توجهی به وجود آورده است، مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد کویت خطر این وبا را درک می کند و وی به نخست وزیر دستور داده است تا تمام دستگاههای دولت و امکاناتش را برای حمایت از سلامت و صحت مردم کویت به کار گیرد و نیز با شفافیت کامل در خصوص این ویروس عمل کند.

شیخ صباح بر اهمیت در نظر دریافت ملاحظات بهداشتی در تدابیر منع شیوع کرونا و عدم توجه به هر گونه فشار یا تعارفات محلی یا خارجی تاکید کرد و گفت هیچ سهل انگاری و مسامحه در این مسئله هرگز پذیرفتنی نیست.

امیر کویت همچنین از اقدامات و تدابیر جسورانه و سرسختانه دستگاههای دولتی در مقابله با کرونا ابراز رضایت کرد.

وی از تلاشهای تیمهای مختلف در سطوح و بخشهای مختلف برای نجات کویت از چنگالهای این وبای خطرناک تمجید کرد.

شیخ صباح همچنین به تمجید بین المللی از میزان و کیفیت تدابیر اتخاذ شده از سوی کویت برای مقابله با این ویروس و رضایتمندی شهروندان و افراد مقیم این کشور اشاره کرد.

امیر کویت همچنین خواستار ارتباط با دانشجویان و شهروندان کویتی موجود در خارج برای پیگیری شرایط آنها و تامین تمام نیازهایشان تا زمان ترتیب تدابیر بازگشت آنها بر اساس اقدامات بهداشتی ضروری شد.

روز گذشته مسئولان بهداشتی کویت از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به 188 نفر خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش امیر کویت به شیوع کرونا؛ وارد نبرد با دشمنی سرسخت شده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش امیر کویت به شیوع کرونا؛ وارد نبرد با دشمنی سرسخت شده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید