ورود خودرو های مالی از سال آینده به بازار

به گزارش وبلاگ پیشرو، وزیر صمت گفت: طراحی خودرو 18 ماه طول می کشد و ما کار طراحی خودروی مالی را از اواخر سال گذشته در شرکت ایران خودرو شروع کردیم و سال آینده وارد بازار می گردد.

ورود خودرو های مالی از سال آینده به بازار

به گزارش تسنیم، فاطمی امین گفت: ما در فراوری خودروی متناسب با قدرت خرید مردم دچار نقص هستیم، در سال های گذشته این نقص با فروش پراید جبران می شد و الان تا حدودی با تیبا جبران می گردد، اما این محصولات کیفیت مناسب را ندارند، ما باید به سمت فراوری خودرو های مالی برویم یعنی خودرو هایی که هم قیمت مناسب دارند و هم با قدرت خرید مردم سازگار هستند.

وی ادامه داد: ممکن است یک خودرو با قیمت واقعی و معقول عرضه گردد، اما باز هم بخشی از مردم قادر به خرید آن نباشند و این نقص در صنعت خودروسازی ما وجود دارد.

وزیر صمت گفت: بعلاوه در آیین نامه واردات خودرو نیز امتیاز ویژه ای برای خودرو های مالی گذاشتیم تا هم به تعداد بیشتری وارد شوند و هم سقف قیمتی به گونه ای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند البته این خودر های وارداتی هم باید بتدریج داخلی سازی شوند؛ به زودی آیین نامه واردت خودرو نهایی و ابلاغ می گردد.

وی اضافه نمود: در مورد قیمت خودرو هم اکنون با چند نوع قیمت روبرو هستیم، اولین قیمت بازار است که خیلی بالاتر از قیمت کارخانه است و دلیل هم این است که بازار خودرو سوداگری شده است و، چون عرضه با تقاضا اختلاف دارد، قیمت بازار 50 تا 80 درصد بالاتر از قیمت کارخانه است.

فاطمی امین توضیح داد: قیمت دیگری که ما در خودرو با آن روبرو هستیم قیمت فروش کارخانه است که بر اساس قیمت تمام شده معین می گردد و سال جاری با خودروسازان توافق کردیم تا قیمت تمام شده را کاهش دهند تا زیان آن ها هم کمتر گردد.

منبع: فرارو

به "ورود خودرو های مالی از سال آینده به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود خودرو های مالی از سال آینده به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید