پژوهشکده شورای نگهبان نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس می گذارد

به گزارش وبلاگ پیشرو، سخنگوی شورای نگهبان گفت: مقرر شد پژوهشکده این شورا نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس بگذارد تا رفت و برگشت مصوبات کاهش یابد.

پژوهشکده شورای نگهبان نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس می گذارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری وبلاگ پیشرو، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست مشترک اعضای شورای نگهبان و رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس در جمع وبلاگ پیشرو گفت: بعد از تشکیل مجلس یازدهم جلساتی را با رئیس مجلس و بعد از آن با اعضای هیئت رئیسه برگزار کردیم و امروز اولین جلسه با رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز جلسه خوبی بود، افزود: رؤسای کمیسیون ها و همچنین دبیر شورا مسائل خوبی را درباره همکاری مجلس با شورای نگهبان مطرح و رؤسای کمیسیون های مجلس نیز هر کدام نظر خود را در این باره و دغدغه هایشان را در مورد مسائل مختلف بیان کردند.

قائم مقام شورای نگهبان اظهار کرد: قرار شد جلسات بیشتری با اعضای کمیسیون های تخصصی به صورت جداگانه برگزار کنیم که درباره اخبار و نتایج آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کدخدایی با بیان اینکه اولویت اصلی مجلس یازدهم حل مسائل مالی و معیشتی مردم است و در این جلسه درباره قوانین و مصوبات مربوط به این امر بحث و آنالیز صورت گرفت، ادامه داد: رئیس کمیسیون مالی مجلس به بعضی طرح ها و مصوبات اشاره نمود که در دست اقدام است.

وی بیان کرد: رئیس کمیسیون صنایع نیز درباره حوزه خود به طرح مباحثی پرداخت که البته وجه مشترک صحبت های همه دوستان بحث فراوانی قوانین است که بعضاً دست و پاگیر هستند و در این زمینه قرار شد بحث های کارشناسی بیشتری انجام گردد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پژوهشکده شورای نگهبان آمادگی خود را در این زمینه اعلام نموده و امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

کدخدایی در سرانجام تأکید کرد: با توجه به حضور کارشناسان جوان و خوبمان در پژوهشکده قرار است در زمان آنالیز مصوبات چنانچه مجلس مایل باشد، نظرات مشورتی خود را به آن ها ارائه دهیم که بر اساس همان خط حرکت نمایند تا رفت وبرگشت مصوبات به شورای نگهبان کمتر گردد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پژوهشکده شورای نگهبان نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشکده شورای نگهبان نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید