چالش جدی کسری بودجه و دستور نو رئیسی

به گزارش وبلاگ پیشرو، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز در جلسه ستااد هماهنگی مالی دولت به تمام دستگاه های دستور داد برای فروش اموال مازاد خود همکاری نمایند.

چالش جدی کسری بودجه و دستور نو رئیسی

تامین بودجه امسال دولت با مسائل زیادی روبه رو شده است و پس از آنکه دولت نتوانست فوریت لایحه اصلاح ارز 4200 تومان را در مجلس تصویب کند ناچار است از روش های جایگزین برای تامین بودجه خود استفاده نماید.

یکی از این راه ها فروش اوراق است که این موضوع می تواند باعث ریزش بازار سرمایه گردد و اعتراض هایی در پی داشته باشد. راه دیگر فروش اموال مازاد نهاد های دولتی است که به نظر می رسد در این راه نیز مسائلی وجود دارد.

در این باره سازمان هاو نهادهای دولتی همکاری لازم را انجام نمی دهند و اموال کم ارزش خود را مازاد اعلام می کنند که نمی تواند کسری بودجه را پوشش دهد.

به همین دلیل چندی پیش وزیر اقتصاد در نامه ای به رئیس جمهور 15 مشکل و مانع فروش اموال مازاد دولت را تشریح کرد و گفت در 6 ماه نخست امسال فقط یک درصد از عایدی های پیش بینی شده بودجه در این بخش محقق شده است.

وزیر اقتصاد عنوان نموده در شش ماهه نخست سال 1400 معادل 473 میلیارد تومان بوده که به حساب خزانه واریز شده است.

در بودجه امسال بیش از 45 هزار میلیارد تومان عایدی از محل فروش و واگذاری اموال مازاد منقول و غیرمنقول پیش بینی شده است.

خاندوزی در نامه خود از رییس جمهور خواست که بخشنامه جدیدی را که وزارت اقتصاد تدوین نموده برای برطرف موانع فروش اموال مازاد دولتی تائید و ابلاغ نماید.

امروز ابراهیم رئیسی به خودداری نهادهای دولتی در معرفی اموال مازاد خود واکنش نشان داد.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی مالی دولت وزیر امور مالی و دارایی درباره مولد سازی دارایی های دولت گزارش داد که بر اساس این گزارش تدابیر مؤثر و کارآمدی در حوزه منابع بودجه امسال در نظر گرفته شده است که بر مبنای آن مقرر شد بخشی از منابع عایدیی مولدسازی دارایی ها در اختیار دستگاه های اجرایی استان محل واگذاری قرار گیرد تا منشاء سرمایه گذاری مطمئن در استان های مختلف باشد.

رئیس جمهور در همین زمینه گفت: ضروری است تمام وزرا، رؤسای سازمان ها و استانداران برای مولدسازی دارایی ها واگذاری اموال مازاد دولت جهت جبران کسری بودجه امسال با جدیت و بدون کوچکترین وقفه اقدام کنند. کوتاهی در واگذاری اموال مازاد پذیرفته نیست.

منبع: فرارو

به "چالش جدی کسری بودجه و دستور نو رئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش جدی کسری بودجه و دستور نو رئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید