چرا یک زمان سنج 10 دقیقه ای می تواند بهترین اتفاق شغلی شما باشد؟!

به گزارش وبلاگ پیشرو، ما برای بسیاری از کارهای خود از زمان سنج یا تایمرها استفاده می کنیم.

چرا یک زمان سنج 10 دقیقه ای می تواند بهترین اتفاق شغلی شما باشد؟!

در حرکات ورزشی و تمرین هایی که مربی باشگاه داده است؛ در پختن یک غذای خوشمزه برای شام؛ در شستن لباس ها و استفاده از مواد براق نماینده و در بعضی از بازی های هوشی و سرگرم نماینده.

اما آیا تا کنون به فکر استفاده از زمان سنج در محل کار خود افتادید؟ مثلا، دریافت زمان نهار یا استراحت یا دریافت مدت زمانی که احتیاج دارید تا یک کار خاص را انجام دهید. ممکن است با استفاده از تایمر گوشی خود زمان را محاسبه نموده باشید که فرقی نمی نماید؛ محاسبه زمان می تواند شما را برنامه ریزی کند و روشی قدرتمند برای تغییر عادت ها و بهره وری شما باشد.

همان طور که اماندا آگوستین کارشناس حرفه ای موسسه TopResume می گوید؛ استفاده از یک زمان سنج 10 دقیقه ای می تواند مانع از رفتن ما به دنبال هر کار و مسیری گردد.

منظورش این است که حواس پرتی ما کمتر می گردد و سراغ انجام کارهایی نمی رویم که مانع افزایش کارایی و بهره وری ما هستند یا کارهایی را بیش از اندازه خود کش نمی دهیم. برای هر کار همان ارزش واقعی زمانی که احتیاج دارد را صرف می کنیم و سراغ کارهای دیگری می رویم.

مثلا، تصور کنید می خواهید در اینترنت دنبال چیزی بگردید. گشت زنی در اینترنت جزو کارهایی است که غالب کاربران را در خود غرق می نماید و ممکن است فقط چند دقیقه بخواهند وب گردی نمایند ولی به چند ساعت بکشد. در اینجا، تایمر 10 دقیقه ای می تواند بسیار مفید باشد؛ چون صدای زنگ آن ذهن شما را هشدار می دهد که دست نگه دارید و دیگر ادامه ندهید.

در ادامه به دلایلی اشاره می کنیم که عمدتا از زبان کارشناسان نشان می دهند چرا یک زمان سنج 10 دقیقه ای می تواند بزرگ ترین اتفاق زندگی کاری و حرفه ای شما را رقم بزند:

شما بهره وری بیشتری خواهید داشت

در یک روز کاری، ندانستن اینکه چقدر وقت تلف کردید؛ فاجعه آمیز است. شما حق دارید بین کارهای خود کمی استراحت کنید؛ گوشی را برداشته و در شبکه های اجتماعی پرسه بزنید؛ نهار بخورید و تماس با خانه یا دوستی قدیمی بگیرید ولی مشکل اینجا است که ندانیم این کارها چقدر وقت تلف کردند.

اما اگر یک زمان سنج 10 دقیقه ای کنار دست شما باشد؛ همه این کارها هم شیرین و هم مفید می شوند؛ چون دقیقا می دانید چقدر باید با تلفن صحبت کنید یا در اینستاگرام پرسه بزنید؛ می دانید زمان نهار شما چقدر وقت برده و باید بدون معطلی سراغ کارهای مهم خود بروید.

زمان سنج ها به وضوح فعالیت و بهره وری شما را افزایش می دهند؛ بدون اینکه احتیاجی باشد ساعت های طولانی تری در دفتر کار بمانید یا آغاز به چندوظیفه گی کنید.

شما موثرتر و کارآمدتر می شوید

یک ایده این است که زمان سنج را تنظیم نموده و آغاز به کار کنید؛ بدون اینکه دیگر بخواهید مدام زمان سپری شده را زیر نظر داشته باشید. هنگامی که صدای زمان سنج برخاست؛ دست از کار می کشید.

معین کردن زمان برای کارها؛ حتی کارهای طولانی باعث افزایش کارآمدی و موثری شما می گردد. هنگامی که برای یک جلسه کاری، پاسخ گویی به ایمیل ها، پیگیری درخواست مشتری یا نوشتن نامه به مدیر زمانی تعریف نمی گردد؛ احتمالا بیشتر از آن چه در ذهن داشتید؛ طولانی خواهد شد.

شنیدن صدای زنگ زمان سنج می تواند پاداشی بر کوشش شما برای انجام کارها باشد و اینکه زمان استراحت فرا رسیده است.

کارهای بیشتری به دیگران می سپارید

برای تبدیل شدن به یک رهبر پیروز کسب وکار، باید در رهبری کارها و زمان هم به اندازه کافی خوب باشید. تایمر 10 دقیقه ای به شما نشان خواهد داد یک کاری را در چه بازه زمانی انجام می دهید و اگر فرد دیگری پیدا گردد که زودتر از شما انجام می دهد؛ شایسته است آن کار را به او بسپارید.

رهبران پیروز باید بتوانند به دیگران اعتماد و بعضی از کارهای خود را واگذار نمایند. این حرکت باعث رشد و پیشرفت اعضای تیم شده و آن ها هم به خودباوری، اعتماد به نفس و تجربه کافی می رسند.

پروژه ها بزرگ را بهتر مدیریت می کنید

وقتی یک پروژه به شما تحویل داده می گردد که 12 ماه طول می کشد یا مثلا باید در 6 هفته انجام گردد؛ چه حسی دارید؟ اولین چیزی که در ذهن تان نقش می بندد؛ بزرگی و طولانی بودن پروژه است که شاید شما را خسته و بی حوصله کند.

بعضی افراد هم در مدیریت زمان بندی پروژه به اشکال برخورده و نمی توانند سر موعد آن را تحویل دهند. در اینجا، باز هم ایده زمان سنج 10 دقیقه ای می تواند بسیار مفید باشد. یک پروژه بزرگ را به تکه های کوچک تر تقسیم نموده تا انجام، مدیریت، زمان بندی و هضم شان برای شما یا تیم همکاران شما راحت تر باشد.

وقتی متوجه می شوید اگر روزی 2 ساعت روی این پروژه کار کنید؛ پس از 6 هفته تمام خواهد شد؛ قطعا آن را بهتر مدیریت نموده و ابتکار عمل دست شما است.

تمرکز بالاتری خواهید داشت

اگر یک پدر و مادر هستید؛ می دانید چقدر باید با فرزندتان باشید یا به او در حین انجام تکالیف و تمرین ها، زمان استراحت بدهید. اگر کارآفرین هستید؛ سعی خواهید کرد در ساعت های تعیینی تمرکز بیشتری داشته باشید و حواس پرتی مانعی برای کارآمدی شما نباشد.

یکی از روش های افزایش تمرکز، کاهش زمان کار روی یک موضوع و پروژه تعیین است. وقت به اندازه کافی وقت نداشته باشید؛ تمرکز شما افزایش پیدا می نماید ولی هنگامی که زمان تعیینی برای انجام کار ندارید؛ دایما دچار حواس پرتی شده و ذهن هم هیچ گونه مقاومتی نمی نماید؛ چون وقت به اندازه کافی هست.

برنامه ریزی برای انجام یک سری کارها در مدت زمان کوتاه و مبتنی بر زمان سنچ 10 دقیقه ای و استراحت های کوتاه میان آن ها می تواند با بالاترین سطح تمرکز شما همراه گردد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "چرا یک زمان سنج 10 دقیقه ای می تواند بهترین اتفاق شغلی شما باشد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا یک زمان سنج 10 دقیقه ای می تواند بهترین اتفاق شغلی شما باشد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید