آمریکا پس از کرونا قدرت گذشته برای مداخله در جهان را ندارد

به گزارش وبلاگ پیشرو، یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه شرایط بوجود آمده بعد از شیوع ویروس کرونا تحریم های آمریکا علیه ایران را شل کرد، گفت: شاید آمریکا به دلیل گسترش شیوع کرونا نتواند مثل گذشته در سایر نقاط جهان مداخله کند.

آمریکا پس از کرونا قدرت گذشته برای مداخله در جهان را ندارد

سیدافضل موسوی در گفت وگو با وبلاگ پیشرو، با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک امتحان برای همه کشورها و دولت ها بود، اظهار کرد: کشور ما مسائل زیادی داشته است، اما تجارب خوبی هم از این مسائل بدست آورد؛ بنابراین نسبت به سایر کشورها بهتر توانست با این بحران مقابله کند. اما باید از تجارب بدست آمده از مقابله با کرونا استفاده کرد تا دیگر دچار چنین بحران هایی نشویم.

وی با بیان اینکه برای مقابله با چنین بحران هایی نیاز به ایجاد ساختار یا نهاد جدیدی نیست؛ زیرا نهادهای موجود عملکرد مناسبی داشته اند، ادامه داد: برای مقابله با چنین بحران هایی نباید صبر کنیم تا کرونا تمام شود تا اقدامات خود را آغاز کنیم، بلکه اقدامات لازم را باید از همین الان دنبال کرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، شرح داد: کسب و کارهایی به واسطه تعطیلات و فاصله گذاری اجتماعی صدمه دیده اند که باید از آنها حمایت شود. نه تنها باید از اقشار ضعیف حمایت کرد بلکه باید از کارخانه های آسیب دیده هم حمایت کرد تا آنها ورشکست نشوند؛ زیرا تعطیلی کارخانه ها موجب کاهش تولید، کمبود کالا در بازار و احیانا بیکاری کارگران خواهد شد، پس ضروری است که چنین حمایت هایی هم که آغاز شده است، جدی تر دنبال شود. در آمریکا حتی به شرکت های بزرگ وام داده شد تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

موسوی با بیان به اینکه ویروس کرونا موجب نزدیکی دولت و ملت در ایران شد، اضافه کرد: این ویروس بر روابط میان دولت ها هم تاثیر گذاشته است. درگیری با مسائل داخلی موجب می شود که اختلافات و درگیری های بین المللی کمتر شود. حتی شاید آمریکا هم به دلیل گسترش شیوع کرونا نتواند در سایر نقاط جهان مداخله کند. در حال حاضر توان مالی دولت ها بیشتر معطوف به مقابله با کروناست تا هزینه کردن برای ایجاد ناآرامی.

وی در انتها گفت: نمی شود گفت که شرایط بوجود آمده بعد از شیوع ویروس کرونا توانسته است تحریم های آمریکا علیه ایران را بشکند اما تحریم ها را شل کرد. سایر کشورها در تحریم های دارویی همراهی زیادی با آمریکا ندارند. درست است که موضع آمریکا برای رفع تحریم ها تغییری نکرده است اما این کشور تحت فشار است تا مثل گذشته به ایران فشار وارد نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا پس از کرونا قدرت گذشته برای مداخله در جهان را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پس از کرونا قدرت گذشته برای مداخله در جهان را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید