تعداد شرکت های دانش بنیان کشور به4300 واحد رسید، ثبت200محصول بیوتک

به گزارش وبلاگ پیشرو، سورنا ستاری بعد از ظهر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه نمود: آینده اقتصاد کشور حوزه دانش بنیان است.

تعداد شرکت های دانش بنیان کشور به4300 واحد رسید، ثبت200محصول بیوتک

ستاری با بیان اینکه در حوزه فعالیت های دانش بنیان این استان اتفاقات مناسبی در دست اقدام است، ابراز داشت: مسائل زیرساختی و زیربنایی در حوزه فعالیت های دانش بنیان این استان محسوس است و نمونه آن نبود صندوق نوآوری و شکوفایی است.

ستاری توضیح داد: باید اکوسیستم لازم با تکیه بر بوم استان ایجاد گردد و بخش های گیاهان دارویی و IT از جمله پتانسیل های این استان است.

ستاری با بیان اینکه فراوری محصول دانش بنیان وجود شرکت را طلب می نماید، عنوان داشت: نقش پارک استان در تحقق این بخش می تواند محوری باشد و حمایت اکوسیستمی، بازاریابی، فرهنگی و دولتی در این محور لازم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ارزش کارآفرینی از موارد بسیار مهم است، اظهار کرد: تسهیل در روند فعالیت های شرکت های دانش بنیان یک احتیاج مهم است.

ستاری با طرح بعضی از مسائل و ظرفیت های این حوزه، عنوان داشت: اگر محیط در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد، می توان خروجی بهتری در دستیابی به اهداف داشت.

ستاری با اشاره به اینکه اقدام لازم در حوزه هزینه تعمیر، تجهیز و تأمین سوله های پارک علم و فناوری استان انجام می گردد، گفت: پیگیری لازم برای این بخش را خواهیم داشت.

ستاری با بیان اینکه سال گذشته و اوایل سال جاری 200 محصول بیوتک ثبت قرارداد شده است، ابراز داشت: عمده قراردادها با شتاب دهنده های بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: 60 شتاب دهنده در سطح کشور فعال است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فرایند شتاب دهی با همکاری پارک علم و فناوری و موضوع حضور بخش خصوصی اجرایی می گردد.

ستاری نقش اکوسیستم در حوزه ظرفیت های گیاهان دارویی را محسوس دانست و ابراز داشت: پیگیری برای یاری های لازم به این بخش در این استان را نیز خواهیم داشت.

ستاری حمایت از شرکت های دانش بنیان را از محورهای فعالیت این معاونت دانست و اظهار کرد: 140 نوع خدمت در این بخش ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تعداد شرکت های دانش بنیان کشور به4300 واحد رسید، ثبت200محصول بیوتک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد شرکت های دانش بنیان کشور به4300 واحد رسید، ثبت200محصول بیوتک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید