تعداد شنایی که می توانید بروید، از سلامت قلب شما خبر می دهد

به گزارش وبلاگ پیشرو، تحقیقات نو نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی در مردانی که می توانند 40 تعداد شنا یا بیشتر بروند بسیار کمتر از افرادی است که نمی توانند این کار را انجام دهند.

تعداد شنایی که می توانید بروید، از سلامت قلب شما خبر می دهد

آیا آخرین باری که شنا رفتید در کلاس ورزش بوده است؟

اگر چنین است، وقت آن فرا رسیده تا این کار را انجام دهید، چرا که این تمرین ساده بیشتر از آنچه که فکر کنید به سلامتی شما مربوط می گردد.

طبق یک مطالعه نو منتشر شده در مجله JAMA ، ظرفیت و مقدار شنا رفتن شما تا حد زیادی با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد - به این معنی که هر چقدر بیشتر بتوانید شنا بروید، احتمال حمله قلبی یا سکته در شما پایین می آید.

محققان دریافتند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در مردانی که قادر به انجام تعداد 40 شنا یا بیشتر هستند، در مقایسه با مردانی که نمی توانند بیشتر از 10 شنا بروند، تا 96 درصد کاهش می یابد.

یک مطالعه در سال های 2000 تا 2010 ، تعداد 1044 نفر از آتش نشانان مرد را طی یک دوره 10 ساله دنبال کرد. مردان تحت معاینۀ فیزیکی اولیه و دوره ای قرار گرفتند که شامل سرعت شنا رفتن و استقامت قلب و عروق (مانند تست تردمیل) بود.

افرادی که کمترین تعداد شنا را در ابتدای فعالیت داشتند، بیشترین مقدار مسائل قلبی عروقی در آنها تشخیص داده شد؛ از طرفی، کسانی که بیشترین شنا را در ابتدای مسابقه انحام دادند، از پایین ترین مقدار مسائل قلبی و عروقی برخوردار بودند.

چگونه این یافته ها می تواند به بهبود سلامت شما یاری کند؟

این مطالعه چندین اقدام عملی را در محیط مراقبت های بهداشتی و فراتر از آن پیشنهاد می دهد.

اگر این آزمایش یک پیش بینی دقیق از نتایج قلبی عروقی باشد، پزشکان می توانند یک روش مقرون به صرفه و آسان برای ارزیابی سلامت بیمار ارائه دهند.

شنا بعلاوه می تواند یک روش آسان برای درک افراد از سلامت قلب و عروق خود باشد.

پزشکان در خصوص ارزیابی سلامت قلب و عروق بیشتر به مقدار گیری ها (وزن، قد و BMI) توجه دارند و به بیومارکرهای سرم مانند چربی های خون و کلسترول متکی هستند.

تست های تنفسی قلبی (CRF)، که آزمایش های فیزیکی پویای واقعی بدن انسان است، مانند آزمایش تردمیل، به شدت به وسیله پزشکان نادیده گرفته شده است.

در سال 2016، انجمن قلب آمریکا یک بیانیه علمی منتشر کرد و نتیجه گرفت که CRF باید در آزمایشات بالینی مقدار گیری گردد. در واقع، پس از دهه ها تحقیق، شواهدی را ارائه داده اند مبنی بر اینکه CRF می تواند اطلاعاتی مستقل از افراد را فراهم کند که در صورت اضافه شدن به آزمایشات سنتی، می توان به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مسائل قلبی عروقی در افراد را پیش بینی کرد.

مشکل آزمایشCRF این است که معمولا گران و وقت گیر است و احتیاج به پرسنل خاص دارد. ظرفیت شنا (تعداد شنایی که می تانید بروید)، این مسائل را حل می نماید چرا که می توان به راحتی آن را در مطب دکتر بدون هیچ هزینه ای انجام داد که تنها چند دقیقه طول می کشد و احتیاجی به پرسنل اضافی ندارد.

با اینحال هنوز هشدارهایی در خصوص نتایج وجود دارد.

نویسنده مطالعه می گوید: این آزمایش را نمی توان در عموم مردم بکار برد چرا که شنا رفتن برای آنها سخت است.

این مطالعه بیشتر برای مردانی است که تا حدودی آمادگی جسمانی داشته باشند (برای مثال مردان آتشنشان). افراد زیادی وجود دارند از جمله زنان که نمی توانند شنا را انجام دهند، به عنوان مثال، بازوی آنها توانایی ندارد، اما می توانند بسیاری از ورزش قلبی عروقی را انجام دهند و آمادگی جسمانی دارند.

در واقع، این که بتوان نتایج شنا رفتن آتش نشان ها - جمعیتی که احتمالا از نظر جسمانی نسبت به جمعیت عمومی بهتر هستند - را به جمعیت عمومی نیز بسط داد، احتیاجمند تحقیقات بیشتری است.

انجام این آزمایش برای افرادی که دچار اختلالات جسمی، جراحات یا فقدان قدرت فوقانی بدن و بازو هستند، سخت است.

برای افراد عادی، می توان گفت که اهدافی مانند بهبود ظرفیت هوازی و اصلاح بعضی عوامل خطر زا (مانند رژیم غذایی) می توانند مفید تر از تمرکز بر شنا رفتن باشند.

ما توصیه نمی کنیم افرادی که تحرک کمی دارند و شنا رفتن برای آنها غیرعادی است یا افرادی که مدت زمان طولانی شنا نرفته اند، این آزمایش را انجام دهند. چنین افرادی باید همواره قبل از آغاز یک برنامه ورزشی نو، با پزشک خود مشورت نمایند.

علاوه بر این، بر اساس سلامت فرد، قدرت و سابقه تمرینات قبلی، یک مربی ورزشی می تواند روش های مختلفی را توصیه کند: راه رفتن به جای دویدن یا دوچرخه سواری؛ و بعلاوه تمرین هایی برای افزایش یا کاهش وزن به جای شنا یا بارفیکس رفتن در همان روزهای اول، می تواند مفید تر باشد.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "تعداد شنایی که می توانید بروید، از سلامت قلب شما خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد شنایی که می توانید بروید، از سلامت قلب شما خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید