زرآبادی: جامعه توان تحمل مسائل بیشتری را ندارد

به گزارش وبلاگ پیشرو، سخنگوی حزب مجمع ایثارگران گفت: مجلس شورای اسلامی در آنالیز بودجه سال آینده توجه داشته باشد که جامعه توان تحمل مسائل بیشتری را ندارد.

زرآبادی: جامعه توان تحمل مسائل بیشتری را ندارد

سیده حمیده زرآبادی در گفت وگو با وبلاگ پیشرو، با اشاره به تصویب کلیات بودجه ، 1401 اظهار کرد: نسبت به سال های قبل تغییراتی در تصویب بودجه ایجاد شده است و کلیات رای گیری شده و سپس جزئیات در کمیسیون تلفیق آنالیز می گردد و سپس به صحن می آید که این کار خوبی است، زیرا در بودجه 98 جزئیات بودجه در تلفیق آنالیز شد، اما کلیات آن در صحن رای نیاورد.

وی در ادامه اضافه نمود: نگاه به بودجه با شعارهای دولت و مجلس درباره توجه به معیشت و پایدارسازی مالی همخوانی ندارد. به هر حال بودجه که به وسیله دولت تهیه می گردد، تغییرات زیادی در مجلس نمی نماید و در نهایت شاید 10 تا 15 درصد تغییر کند، بنابراین این نگاه در بودجه باقی می ماند. به طور مثال افزایش مالیات می تواند موجب افزایش قیمت ها گردد و فشار مالی بیشتری بر مردم وارد کند. وقتی هم که کنترلی بر بازار وجود نداشته باشد، تولیدنماینده قیمت را معین می نماید و افزایش مالیات موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.

این فعال سیاسی گفت: پرداخت مالیات در سایر کشورها به مانند یک چرخه کامل است و مدیریت کل کشور براساس مالیات انجام می گردد. مردم در قبال مالیاتی که پرداخت می نمایند، خدماتی مانند آموزش، خدمات درمانی یا حمل و نقل با کیفیت و هزینه مناسب دریافت می نمایند در واقع در ازای مالیانی که پرداخت می نمایند، خدمات دریافت نموده و اثر مالیاتی که می پردازند را در زندگی خود متوجه می شوند، اما در ایران این چرخه معیوب است و با مالیاتی که گرفته می گردد، حقوق کارکنان دولت پرداخت می گردد و کل مردم تاثیر این مالیات را در زندگی خود نمی بینند. در واقع مالیات برای مردم رفاه اجتماعی به همراه نمی آورد.

زرآبادی در سرانجام با اشاره به ضرورت توجه به تاب آوری اجتماعی در آنالیز بودجه، گفت: موضوعاتی مثل حذف ارز 4200 تومانی یا افزایش قیمت بنزین موجب نگرانی مردم شده است که البته رئیس جمهور اعلام نمود که ارز ترجیحی فعلا کنار گذاشته نمی گردد. جامعه تاب تحمل مسائل بیشتری ندارد و مجلس باید به این مساله مهم توجه کند. مردم نسبت به چنین تصمیماتی بدبین شده اند، بنابراین نباید تصمیمات یکباره و بدون زمینه سازی گرفته گردد، چون می تواند در جامعه تنش ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زرآبادی: جامعه توان تحمل مسائل بیشتری را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زرآبادی: جامعه توان تحمل مسائل بیشتری را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید