فارس من، حل مسائل خرید اینترنتی با یک کلیک
به گزارش وبلاگ پیشرو، تعدادی از مخاطبان در سامانه فارس من به فروش محصولات نامرغوب در سایت های فروش اینترنتی اشاره کردند و خواهان پیگیری این موضوع شدند که این موضوع پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو، با پیشرفت اینترنت و سرعت دریافت ضرباهنگ زندگی، مسائل مالی و کار کردن در چند شیفت، زمان کافی برای گشت و گذار در بازار را از مردم گرفته است. به همین دلیل، در چند سال اخیر، کسب و کارها و سایت های فروش اینترنتی رشد زیادی داشتند.
همانطور که خرید و فروش به سبک سنتی، مسائلی را برای خریدار و فروشنده به همراه داشت، در خرید و فروش دنیای مجازی هم این مسائل وجود دارد و در بعضی موارد حتی بیشتر و حادتر از خرید و فروش حقیقی است.
تعدادی از مخاطبان در سامانه فارس من به فروش محصولات نامرغوب در سایت های فروش اینترنتی اشاره کردند و خواهان پیگیری این موضوع شدند.
این مخاطبان اعلام کردند: از یک سایت اینترنتی یک پاور بانک را خریداری کردیم و بعد از دریافت محصول به استفاده از آن پرداختیم. متاسفانه پس از گذشت دو هفته متوجه تقلبی بودن این محصول شده ایم.برای پیگیری این موضوع با واحد خدمات پس از فروش این فروشگاه تماس گرفتیم و چون مهلت چند روزه بازگشت محصول به سرانجام رسیده بود، محصول را از ما پس نمی دریافتد.
برای پیگیری این موضوع با تعدادی از سایت های فروش اینترنتی تماس گرفتیم که متاسفانه بعضی از این سایت ها که در مقایسه با سایت های بزرگتر و معتبرتر در فروش اینترنتی، هم سابقه پائین تری داشتند و هم از اعتبار کمتری برخوردار بوده اند، حاضر به گفت وگو با وبلاگ پیشرو نشدند.
خدمات پشتیبانی به طور کامل ارائه می گردد
مسئول روابط عمومی یکی از سایت های فروش اینترنتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو، گفت: تمام محصولاتی که در این سایت به فروش اینترنتی می رسند و دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی هستند و از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف نماینده رسیده اند ؛ اگر احتیاج به تست داشته باشند تا چند روز فرصت برای بازگشت محصول در نظر گرفته شده است.
وی اضافه نمود: تاکنون تعداد زیادی از مشتریان که مسئله ای را در خرید خود دیده اند و مشکل شامل قوانین و خدمات پس از فروش می شد، توانستند از حقوق خود بهره مند شوند و با تعویض کالا با یک کالای سالم، احتیاج خود را رفع نمایند.
تمامی محصولاتی که در این سایت به فروش اینترنتی می رسند و دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی هستندو از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف نماینده رسیده اند ؛ اگر احتیاج به تست داشته باشند تا چند روز فرصت برای بازگشت محصول در نظر گرفته شده است. |
مسئول روابط عمومی این سایت فروش اینترنتی در ادامه اعلام کرد: سایت ما یکی از سایت های بزرگ در فروش اینترنتی است و به دنبال این نیستیم که با ارائه محصول نامرغوب، مشتریان خود را که حیات کسب و کارمان به آنها وابسته است، ناراضی کنیم .
وی اظهار داشت: هرکدام از مشتریان سایت می توانند مسائل خود را با خدمات پشتیبانی درمیان بگذارند و ما نیز تمامی این موارد را پیگیری می کنیم.
در تماس با مرکز پشتیبانی یکی از سایت های اینترنتی، موضوع مطرح شده توسط مخاطبان را با آنها در میان گذاشتیم.
بعضی شایعات در فضای مجازی ایجاد می گردد تابه کسب و کارهای اینترنتی صدمه بزند و نام و برند آن کسب و کار را دچار خدشه کند که مردم می توانند با پیگیری از نهادهای بالادستی متوجه شوند که این سخنان فقط شایعه است و واقعیت ندارد. |
بعضی از شکایات مردم مربوط به گارانتی نیست
اپراتور پشتیبان این سایت اینترنتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو، اظهار کرد: روزانه تماس های زیادی با این مرکز گرفته می گردد و واقعیت این است که بعضی از اظهارات تماس گیرندگان، خلاف واقع است و حتی شامل گارانتی نمی گردد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی با مرکز تماس گرفته و محصول الکترونیکی را سالم دریافت نموده ولی در حین نصب آن، محصول از دستش افتاده و دچار مشکل شده است. این موضوع، مسئله ای نیست که به خرید محصول از سایت ما مربوط گردد بلکه این موضوع ، به فرد خریدار و نحوه استفاده وی از محصول ارتباط دارد.
این اپراتور پشتیبانی توضیح داد: ما هم مانند مغازه دار، محصولات را به مردم عرضه می کنیم و تمامی ویژگی های محصول را به همراه عکس قرار می دهیم. اگر مسئله ای در انتخاب محصول وجود داشته باشد، به اصالت محصول مرتبط نیست بلکه خریدار دقت کافی را برای خرید محصول مورد نظرش نداشته است.
وی در سرانجام اظهار داشت: همچنین، بعضی شایعات در فضای مجازی ایجاد می گردد تابه کسب و کارهای اینترنتی صدمه بزند و نام و برند آن کسب و کار را دچار خدشه کند که مردم می توانند با پیگیری از نهادهای بالادستی متوجه شوند که این سخنان فقط شایعه است و واقعیت ندارد.
الفت نسب:روند انجام شکایت و پیگیری آن کاملا واضح و روشن است و تاکنون شکایات زیادی در این مرجع، پیگیری شده و به نتیجه رسیده است. |
اما برای پیگیری کامل این موضوع با رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، موسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت وگو کردیم.
ثبت شکایت با یک کلیک
الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو، درباره نظارت و آنالیز بر کسب و کارهای اینترنتی گفت: بیش از 90 درصد کسب و کارهای آنلاین در فراوری محصول فعال نیستند و تعداد زیادی از این کسب و کارهای اینترنتی، سایت هایی هستند که محصول را خریداری نموده یا وارد نموده اند تا به دست خریدار برسانند.
وی توضیح داد:این سایت های اینترنتی در فراوری محصول نقش ندارند ولی ملزم هستند تا مشخصات محصول را بنویسند تا شخصی که برای خرید محصول مراجعه می نماید، بتواند تمام ویژگی های این محصول را شناسایی کند و بعد اقدام به خرید کند.
خریداران محصولات اینترنتی می توانند مسائل خود را هم به وسیله سایت خرید اینترنتی و هم به وسیله اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیری نمایند. |
الفت نسب ادامه داد: همچنین، اگر خریدار از محصول راضی نبود، می تواند با یک کلیک، مسائل محصول را گزارش و شکایت کند. این کار هم به وسیله وب سایت و هم به وسیله سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی قابل انجام است.
وی در سرانجام خاطر نشان کرد: روند انجام شکایت و پیگیری آن کاملا واضح و روشن است و تاکنون شکایات زیادی در این مرجع، پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.
براساس آنچه گفته شد، خریداران محصولات اینترنتی می توانند مسائل خود را هم به وسیله سایت خرید اینترنتی و هم به وسیله اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیری نمایند.
انتهای پیغام/
منبع: خبرگزاری فارس