فارس من، 2 پلان از یک کلاس؛ دانشجویی که بابت سهمیه پدر شهیدش خجالت می کشد و فرزندی که به والدین هیات علمی افتخار می نماید

به گزارش وبلاگ پیشرو، استاد دانشگاه می گوید: دیده ام که در کلاس، فرزند شهید با خجالت حاضر می گردد و خودش را پنهان می نماید اما فرزند هیأت علمی با افتخار می گوید که والدینش در این دانشگاه هیأت علمی هستند.

فارس من، 2 پلان از یک کلاس؛ دانشجویی که بابت سهمیه پدر شهیدش خجالت می کشد و فرزندی که به والدین هیات علمی افتخار می نماید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ پیشرو، یکی از سوژه هایی که پیگیری آن در سامانه فارس من از وبلاگ پیشرو فارس مطالبه شده است، موضوع انواع سهمیه ها در کنکور و به طور خاص موضوع امتیاز فرزند هیات علمی در دانشگاه است.

فرزند عضو هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه امتیازاتی دارد. آنان اگر در کنکور سراسری شرکت نمایند و حدنصاب 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاه محل خدمت والدین را بدست آوردند می توانند به دانشگاهی که والدین اش در آن خدمت می نمایند انتقالی بگیرند؛ همچنین آنان اگر حد نصاب 92.5 درصد نمره آخرین فرد قبولی در دانشگاه محل خدمت والدین را هم کسب نمایند در صورت تمایل مجاز به تغییر رشته از رشته قبول شده به رشته دلخواه هستند، ظرفیت آنان از محل اختصاص ظرفیت اضافه تامین می گردد. همچنین این شرایط فقط برای کنکور سراسری است و در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری تکرار نمی گردد.

درخواست کاربران فارس برای پیگیری امتیاز فرزند هیات علمی در دانشگاه

کاربران فارس با ثبت سوژه های سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در پذیرش تخصص پزشکی و فرزندان هیأت علمی از رشته دامپزشکی به پزشکی تغییر رشته می دهند، عنوان نموده اند که انواع سهمیه ورود به دانشگاه ها را تضعیف رقابت علمی است و درخواست لغو امتیازهای ناعادلانه فرزندان اساتید دانشگاه را مطرح نموده اند.

با توجه به اینکه تعداد امضاهای این سوژه بالا رفته است، وبلاگ پیشرو فارس موظف به پیگیری این موضوع از نمایندگان مجلس با هدف آنالیز دوباره قوانین موجود شده اند.

وبلاگ پیشرو فارس نظر نمایندگان مجلس در این رابطه را جویا شده اند.

سوء استفاده از امتیاز فرزند هیات علمی در کنکور از خود امتیاز ناراحت نماینده تر است

یک داوطلب کنکور که در گروه تجربی در کنکور شرکت نموده و در رشته مورد دلخواه قبول نشده است، در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو گفت: قبل از کنکور اصلا اطلاعی از سهمیه فرزند هیات علمی در دانشگاه نداشتم و پس از اعلام نتایج به وسیله رسانه ها و شبکه های اجتماعی از این موضوع آگاه شدم.

وی پس از شنیدن شرایط امتیاز فرزندان هیات علمی ها در دانشگاه شامل حد نصاب نمره برای جابه جایی و تغییر رشته و اختصاص ظرفیت از محل ظرفیت اضافه، گفت: اگرچه کسب نمره آخرین فرد قبولی هم سخت است و می دانم که این افراد حق من را در دانشگاه نگرفته اند اما بسیار شادمان می شوم اگر من هم چنین امکانی را داشتم.

یک داوطلب کنکور: اگرچه شرط کسب نمره آخرین فرد قبولی برای فرزند هیات علمی سخت است و می دانم که این افراد حق من را در دانشگاه نگرفته اند اما بسیار شادمان می شوم اگر من هم چنین امکانی را داشتم

وی ادامه داد: البته آنچه که بیشتر در اخبار شنیده شده، نقض قانون و سوء استفاده از قانون توسط بعضی اعضای هیات علمی در بعضی دانشگاه ها بوده که این موارد قابل چشم پوشی نیست.

عضو هیات علمی ام اما با امتیاز فرزند مخالفم

یک عضو هیات علمی در دانشگاه الزهرا(س) که یکی از فرزندانش از امتیاز اعضای هیات علمی برای انتقال به محل تحصیل والدین استفاده نموده است، در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو، درباره امتیاز فرزندان هیات علمی اظهارداشت: وقتی قانونی وجود دارد استفاده از آن هم قانونی است و نمی توان به کسی ایراد گرفت که چرا استفاده کردید، اما نظر شخصی ام این است که معتقدم که این قانون نباید وجود داشته باشد که اصلا امکان استفاده فراهم باشد.

وی ادامه داد: معتقدم که دانشجو باید با کوشش و درس خواندن به مدارج بالای علمی برسد و اگر خواستار تحصیل در دانشگاهی است خودش کوشش کند و نمره لازم را برای آن بدست آورد و در آن دانشگاه قبول گردد؛ مگر ما که عضو هیات علمی شدیم و در دانشگاه های برتر درس خواندیم پدر و مادرمان هیات علمی بوده اند و به ما یاری نموده اند؟

فرزند شهید با خجالت سرکلاس حاضر می گردد اما فرزند هیات علمی افتخار می نماید

به گفته وی، وقتی صحبت از سهمیه می گردد منتقدان پای همه سهمیه ها را وسط می کشند و به سهمیه فرزند شهید و ایثارگر هم اعتراض می نمایند، در حالی که به چشم دیده ام که در کلاس درس، فرزند شهید با خجالت حاضر می گردد و خودشان را پنهان می نمایند اما فرزند هیات علمی با افتخار اعلام می نماید که والدینش در این دانشگاه ها هیات علمی اند؛ یک بار هم این موضوع را گوشزد کردم که گویا جای حق و ناحق عوض شده است.

یک عضو هیات علمی: انتشار این اخبار درباره این استاد و آن عضو هیات علمی، وجه همه اساتید را زیر سوال می برد و وقتی موضوع به این صورت در جامعه رسانه ای می گردد هر کس به روش خود آن را نقل قول و بازگو می نماید

وی در شرح اینکه چرا نمی خواهد در این باره گفت وگوی رسمی داشته باشد، گفت: انتشار این اخبار درباره این استاد و آن عضو هیات علمی، وجه همه اساتید را زیر سوال می برد و وقتی موضوع به این صورت در جامعه رسانه ای می گردد هر کس به روش خود با آن برخورد و آن را نقل قول و بازگو می نماید و در این برخوردها هم بی احترامی رقم می خورد؛ بیان کردن این موضوعات درباره اساتید به این شکل در فضای مجازی، یاریی به کار تخصصی و کارشناسی نمی نماید؛ اما در محیط های تخصصی آماده ارایه نظرات خود هستیم.

امتیاز فرزند هیات علمی در دانشگاه قابل دفاع نیست

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو، درباره امتیاز فرزند هیات علمی در دانشاه، گفت: درباره موضوع سهمیه ها که اخیراً مطرح شده طرحی را ارائه نموده ایم که در حال چکش کاری این طرح هستیم.

یک نماینده مجلس: اگر برای فرزند شهید سهمیه گذاشته می گردد، این فرزند بالای سر خود پدر نداشته است یا اگر برای فرزند جانباز اعصاب و روان سهمیه گذاشته می گردد در واقع این فرزند هم پدری نداشته است اما سهمیه فرزند هیات علمی برای چیست؟

وی گفت: عضو هیأت علمی کسی است که از نظر علمی فضیلتی دارد، این فرد دارای فضیلت در خانه به فرزند خود سرویس دهی خاص می نماید. چرا باید برای این فرد که از امتیاز ویژه ای مانند پدر یا مادر دارای رتبه خاص، امتیاز خاص دوباره ای اعطا کنیم؟

وی ادامه داد: اگر برای فرزند شهید سهمیه گذاشته می گردد، این فرزند بالای سر خود پدر نداشته است یا اگر برای فرزند جانباز اعصاب و روان سهمیه گذاشته می گردد در واقع این فرزند هم پدری نداشته است اما اینجا سهمیه برای چیست؟

احترام فقط با سهمیه نیست

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیشرو درباره امتیاز فرزند هیات علمی در دانشگاه، اظهارداشت: هر کسی حق دارد که از نگاه خود به موضوع نگاه کند اما به عنوان نماینده مردم باید به نفع اکثریت تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به مسائل متعدد کنکور برای خانواده ها و دانش آموزان، گفت: در نتیجه این مسائل از مرکز پژوهش های مجلس خواسته شد تا طرحی را شامل صفر تا صد فرایند پذیرش دانشجو در دانشگاه تهیه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید نمود: بهتر است طرح مرکز پژوهش های مجلس ارائه گردد و ان شالله نتیجه ای در شأن ملت حاصل گردد که هم همه مسائل در آن دیده گردد و هم حقوق شایسته ها، ایثارگران و اعضای هیأت علمی رعایت گردد. البته احترام به ایثارگران و هیأت علمی ها فقط با سهمیه دادن نیست.

تغییرات به کنکور سال بعد نمی رسد

به گزارش فارس، با اینکه موضوع انواع سهمیه ها در کنکور موافقان و مخالفانی سرسختی دارد، با گذشت چندین سال و آزمون و خطاهای متعدد، قانون گذاران و تصمیم گیران هنوز در این باره به نظر واحدی که خواست اکثریت را تامین کند نرسیده اند، به تازگی هم وزیر علوم و دبیر شورای عالی فرهنگی با اعلام آمادگی برای ارائه پیشنهادها و آنالیز دوباره این موضوع خاطر نشان نموده اند که همه تغییرات احتمالی به کنکور سال بعد نمی رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، 2 پلان از یک کلاس؛ دانشجویی که بابت سهمیه پدر شهیدش خجالت می کشد و فرزندی که به والدین هیات علمی افتخار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، 2 پلان از یک کلاس؛ دانشجویی که بابت سهمیه پدر شهیدش خجالت می کشد و فرزندی که به والدین هیات علمی افتخار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید