لاوروف: مذاکرات صلح افغانستان تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشته است

به گزارش وبلاگ پیشرو، وزیر امور خارجه روسیه در گشایش نشست صلح افغانستان اظهارداشت که فرایند مذاکرات صلح دولت کابل و طالبان تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشته است.

لاوروف: مذاکرات صلح افغانستان تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشته است

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پیشرو، نشست یک روزه مسکو برای صلح افغانستان به ابتکار وزارت خارجه روسیه برگزار شده است و با سخنرانی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور شروع شد.

لاوروف در مراسم گشایش این نشست در مسکو گفت که مذاکرات صلح دولت کابل و طالبان تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

وی با ابراز نگرانی از ناامنی های افغانستان اضافه نمود: امیدوار است که در فرایند صلح این کشور پیشرفتی ایجاد گردد.

لاوروف تاکید نمود که افزایش ناامنی ها در افغانستان سبب رشد قاچاق مواد مخدر، گروه های افراطی از جمله داعش می گردد و این مسائل کشورهای منطقه را تهدید خواهد نمود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از آمریکا و طالبان خواست تا تعهدات خود را برای توافقنامه دوحه حفظ نمایند.

روسیه در حالی میزبان نشست صلح افغانستان است که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه این کشور اخیراً اظهار داشت که ما از ایجاد دولت موقت در افغانستان و ادغام گروه طالبان در این دولت حمایت می کنیم.

از سوی دیگر، براساس توافقنامه قطر همه نیروهای خارجی باید افغانستان را تا اول ماه می امسال میلادی ترک نمایند اما روز گذشته جو بایدن از احتمال تمدید کوتاه مدت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور خبرداده است.

دولت افغانستان با اشاره به طرح دولت انتقالی آمریکا تاکید نموده است که انتقال قدرت فقط باید به وسیله انتخابات در این کشور انجام گردد.

حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان نیز روز گذشته اظهارداشت که هر صلحی باید در چارچوب قانون اساسی افغانستان و با حفظ دستاوردهای گذشته این کشور باید تحقق یابد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لاوروف: مذاکرات صلح افغانستان تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مذاکرات صلح افغانستان تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید