محققان پتانسیل فراوری برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف آنالیز کردند

به گزارش وبلاگ پیشرو، پتانسیل فراوری برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف، در تازه ترین پژوهش محققان مرکز انرژی محاسباتی دانشگاه حکیم سبزواری، آنالیز شد.

محققان پتانسیل فراوری برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف آنالیز کردند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پیشرو، پتانسیل فراوری برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف، در تازه ترین پژوهش محققان مرکز انرژی محاسباتی دانشگاه حکیم سبزواری، آنالیز شد.

احسان امیری راد عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری که سرپرستی این طرح پژوهشی را برعهده داشت، درخصوص این پژوهش گفت: بازیافت حرارت موجود در گاز های خروجی از صنایع مختلف و تبدیل آن به انرژی الکتریکی به عنوان یکی از روش های مرسوم جهت افزایش بازدهی انرژی در سطح جهان شناخته شده است که شرایط کاری این سیستم ها وابسته به دمای گاز های اتلافی است.

دانشیار مهندسی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد: در این پژوهش براساس شرایط کاربردی، سیکل های فراوری برق رانکین با سیالات کاری مختلف طراحی شده و در نهایت شرایط بهینه طراحی شامل مشخصات بویلر، سیال کاری مناسب و مشخصات کندانسور برحسب دمای گاز های اتلافی معرفی شده است.

گفتنی است، است نتایج این تحقیق که تحت سرپرستی احسان امیری راد دانشیار مهندسی مکانیک و با دستیاری سعید محمدی و ادریس طیبان دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری اجرا شده است، در مجله معتبر Energy که در زمره معتبرترین مجلات در شاخه انرژی بوده و جزء ده درصد مجلات برتر پراستناد جهان واقع شده است به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محققان پتانسیل فراوری برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان پتانسیل فراوری برق از حرارت اتلافی صنایع مختلف آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید