مدرس تایوانی: با این امکانات و استعداد، جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است

به گزارش وبلاگ پیشرو، مدرس تایوانی کوراش که برای برگزاری دوره های آموزش در تهران حضور دارد، گفت: با این امکانات و استعدادی که وجود دارد، جهت برای موفقیت زنان ایرانی هموار است.

مدرس تایوانی: با این امکانات و استعداد، جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است

به گزارش وبلاگ پیشرو و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ لیا تین ینگ مدرس و مربی مطرح کوراش جهان است که سال هاست هدایت تیم ملی تایوان را در مسابقات مختلف اعم از مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی برعهده دارد.

او چند روز پیش به همت فدراسیون ووشو که رشته کوراش را تحت پوشش دارد، وارد ایران شد تا دوره های آموزشی را برای مربیان و ورزشکاران برگزار کند. دوره های که مورد استقبال زنان کوراش و سایر رشته های رزمی قرار گرفت. این مربی سابقه هدایت تیم ملی اندونزی را هم در کارنامه دارد و با فضای ورزش ایران آشناست، چرا که سابقه چند مرتبه حضور در کشورمان را دارد.

لیا تین ینگ در این خصوص گفت: مرتبه پنجم است که به ایران سفر می کنم و سابقه حضور در شهرهای تهران، بجنورد و شاهرود را دارم. پیش از بازی های آسیایی جاکارتا نیز در ایران حضور یافتم و تمرین خوبی با تیم ایران داشتیم.

وی در مورد دوره های که هم اکنون برای مربیان و کوراش کاران برگزار می کند، گفت: این دوره ها در دو گروه برگزار شد. گروه نخست، اکثر نفرات از قهرمانان و مربیان کوراش بودند، اما در گروه دوم که در حال حاضر خدمت آنان هستم، علاوه بر کوراش، ورزشکارانی از ووشو، جودو، کشتی و حتی کاراته در آن حضور دارند.

این مربی در پاسخ به سوالی مبنی بر سطح فنی زنان کوراش ایران، گفت: ایران استعدادهای خوبی در این رشته دارد و آنان نیاز به تمرینات مستمر دارند که بنظر می رسد اکنون در این راستا قرار گرفته اند و برنامه های خوبی برای آنان وجود دارد تا به موفقیت برسند.

لیا تین ینگ در مورد شناخت خود از مربیان ایرانی، گفت: در بخش مردان، آقای مهنان مربی خوب و کاربلدی است و در بخش زنان نفراتی چون پاکرو و مهری پور هستند که شناخت خوبی از آنان دارم و معتقدم می توانند مربیان خوبی شوند.

این مدرس مطرح در مورد فاکتورهایی که برای پیشرفت نیاز است، گفت: این دو هفته تمرین و آموزش تنها مقدمه ای برای پیشرفت است. برگزاری اردوهای منظم، امکانات مناسب و تشکیل یک تیم منتخب قوی از عواملی است که موفقیت را فراهم می کند و گمان می کنم این راستا در ایران فراهم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا علاقه دارد روزی در ایران به عنوان مربی تیم ملی کوراش فعالیت کند؟ گفت: در تایوان یک مربی و معلم هستم و شاگردان زیادی دارم و اگر بخواهم در کشور دیگری برای مدت طولانی مستقر باشم، یک چالش برایم خواهد بود که تاکنون به آن فکر نکرده ام.

لیا تین ینگ در مورد اینکه تا چه زمان در تیم ملی تایوان فعالیت می کند، گفت: اکنون رقابت مهمی نداریم و سه ماه قبل از هر رویداد کارمان را آغاز می کنیم و من همچنان در خدمت تیم کشورم هستم.

این مربی در مورد حضور کوراش در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و افزایش مدال های آن در بازی های آسیایی 2022، گفت: اکنون کوراش جایگاه ویژه ای در جهان و به خصوص آسیا دارد و حضور رسمی در بازی های آسیایی نشان از این مهم دارد. دیگر نمی توان کوراش را مختص به چند کشور دانست و همه برای مدال آوری در آن برنامه ریزی می کنند.

سرمربی تیم ملی کوراش تایوان، گفت: در دیداری که با رئیس فدراسیون ووشو ایران داشتم به این نتیجه رسیدم که او برنامه خوبی برای موفقیت کوراش ایران دارد و ورزشکاران این رشته هم باید قدر فرصت طلایی ایجاد شده را بدانند.

وی در مورد برداشت خود از ایران پس از چند مرتبه سفر به کشورمان، گفت: ایران خیلی زیباست و زبان فارسی بسیار شیرین است. کسانی که می خواهند به ایران سفر کنند؛ تردیدی در این مورد نداشته باشند چراکه با کشوری زیبا، با مردمانی مهربان و مهمان نواز روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مدرس تایوانی: با این امکانات و استعداد، جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرس تایوانی: با این امکانات و استعداد، جهت موفقیت زنان کوراش ایران هموار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید