معاون وزیر خارجه آمریکا: حکومت موازی راهکار بحران افغانستان نیست

به گزارش وبلاگ پیشرو، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی از رهبران سیاسی افغان خواست تا وحدت را در اولویت قرار دهند و تاکید کرد که ایجاد دولت موازی راهکار برون رفت از شرایط کنونی افغانستان نیست.

معاون وزیر خارجه آمریکا: حکومت موازی راهکار بحران افغانستان نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پیشرو، آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی در توئیتی نوشت: رهبران افغانستان باید وحدت کشور را در اولویت قرار داده و از آن محافظت کنند.

وی اضافه نمود: دولت های موازی پاسخ نیست و بن بست بوجود آمده درباره حاکمیت افغانستان باید پایان یابد.

از سوی دیگر نیز زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از اشرف غنی و عبدالله عبدالله می خواهد تا مصالحه کرده و با کنار گذاشتن اختلافاتشان بحران سیاسی را که از انتخابات و تحلیف دوگانه به وجود آمده است را حل کنند.

کننده ویژه آمریکا اخیراً نیز به اشپیگل گفت که واشنگتن خواستار توافق غنی و عبدالله بر روی دولتی فراگیر به رهبری غنی است و پیش از آن نیز از تمایل دو طرف برای ایجاد یک دولت مشارکتی خبر داده بود.

این در حالی است که فضل احمد معنوی عضو ارشد تیم عبدالله عبدالله می گوید که دولت فراگیر به ریاست عبدالله بر موضع خود ایستاده و آخرین دیدارهای میانجیگران برای حل بحران سیاسی کنونی افغانستان نیز بی نتیجه بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "معاون وزیر خارجه آمریکا: حکومت موازی راهکار بحران افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه آمریکا: حکومت موازی راهکار بحران افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید