نگاهی به برترین سوپر اسپرت های سال 2019

به گزارش وبلاگ پیشرو، خبرنگاران - آرش نهندیان: فقط با خودروهای اسپرت می توان اوج لذت رانندگی را تجربه کرد. برای رانندگی عادی روزانه شاسی بلندها و سدان ها کافی هستند، خودروهایی که به یاری تکنولوژی های یاریی رانندگی توانسته اند توجه خیلی ها را به خود جلب نمایند، ولی این فقط خودروهای اسپرت هستند که می توانند به عنوان بهترین مثال یک رابطه عاشقانه بین ماشین و انسان محسوب شوند.

نگاهی به برترین سوپر اسپرت های سال 2019

در میان همه سگمنت های خودرویی دسته بندی های مختلفی وجود دارند، ولی فقط در مدل های اسپرت است که این دسته بندی ها به حد اعلای خود می رسند. طراحی بدنه، پرفورمنس و کارایی های این خودروها بسیار گسترده هستند و هر خودروساز می تواند به سبک خود، تنوع این سگمنت محبوب را بیشتر و بیشتر کند. به همین دلیل، بسیار سخت است که بتوان یک خودروی اسپرت را به عنوان مدلی برتر از دیگر رقبا معرفی کرد. به جای انتخاب یک مدل سوپر اسپرت برتر، ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب در شش دسته بندی مختلف، شش خودروی سوپر اسپرت فوق العاده را به شما معرفی کنیم. در ادامه مطلب لطفاً با مجله اینترنتی وبلاگ پیشرو همراه باشید.

آئودی R8 V10 PLUS

  • بهترین سوپر اسپرت 2019: آئودی R8 V10 PLUS بدون شک ابرخودرویی مناسب برای تمام لحظه هاست.
  • مناسب چه کسانی است: کسانی که به دنبال پرفورمنسی فوق العاده در کنار کابینی راحت هستند.
  • قیمت آن چقدر است: 189 هزار و 900 دلار

چرا آئودی R8 V10 PLUS را انتخاب کردیم؟

آئودی R8 مدل 2018 خودرویی متفاوت از رقباست. آئودی خودرویی درست نموده که بهترین تعریف آن می تواند یک مدل لوکس دو سرنشین با قدرت و پرفورمنس یک ابرخودرو باشد.

این کوپه خوابیده روی بدنه خود چین هایی تیز، تزئیناتی فیبر کربنی و یک طراحی موتور وسط دارد که به یاری همه این موارد، خود را از رقبایش در سگمنت سوپر اسپرت ها متفاوت نموده است، ولی ایرادی که می توان به آن گرفت این است که به اندازه رقبایش قادر به جلب توجه خریداران نیست. موتور 10 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری آن 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور خود را به یاری یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه اتومات به تمام چرخ ها منتقل می نماید. شتاب گیری آن فوق العاده است: این خودرو صفر تا صد را می تواند کم تر از 3 ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با 330 کیلومتر بر ساعت دارد.

داخل کابین سرنشین ها با محیطی فوق العاده لوکس و تجهیزاتی بسیار به روز و مدرن روبرو خواهند شد. صفحه نمایش 12.3 اینچی کاک پیت مجازی آئودی به راننده دسترسی کافی به تمامی سیستم های خودرو را می دهد. به یاری سیستم انتخاب حالت رانندگی، امکان تغییر تنظیمات سیستم تعلیق به منظور تغییر کیفیت سواری به صورت لحظه ای فراهم شده است. این خودرو فقط یک ابرخودروی تیز و چالاک نیست و شاهد ارائه به روزترین تکنولوژی ها در آن هستیم.

با قیمتی زیر 200 هزار دلار، آئودی R8 V10 PLUS رقبایی مانند مک لارن 570 اس، پورشه 911 توربو اس، آکورا NSX، استون مارتین V12 ونتیج اس و مرسدس آام گ GT R را پیش روی خود می بیند. تمام این خودروها فوق العاده سریع و بسیار جذاب هستند، ولی R8 V10 PLUS تنها نمونه ای است که رانندگی با آن در پیست به همان اندازه رانندگی در خیابان هیجان انگیز و جذاب می باشد.

فورد موستانگ شلبی GT350

  • بهترین خودروی عضلانی: پرفورمنسی در حد یک ابرخودروی پیست با قیمت مدل پایه یک خودروی لوکس.
  • مناسب چه کسانی است: عاشقان پیست.
  • قیمت آن چقدر است: 63 هزار و 495 دلار

چرا فورد موستانگ شلبی GT350 را انتخاب کردیم؟

از بسیاری جهات، جنگ و دعوایی همیشگی در میان ماشین بازها برای انتخاب بهترین خودروی عضلانی جهان میان فورد موستانگ و شورولت کامارو وجود دارد. زمانی دعوای این دو خودرو بر سر قدرت موتور بود و اکنون، با تغییر شرایط موستانگ و کامارو بر سر زمان سریع تر یک دور کامل پیست با هم می جنگند. اکنون در جهانی عجیب و غریبی زندگی می کنیم که یک شورولت کامارو (در تریم Z/28) می تواند از نظر پرفورمنس پا به پای یک پورشه 911 GT3 بیاید. فورد موستانگ نیز به لطف مدل شلبی GT350 از قافله عقب نمانده است.

در حالی که شلبی های قدیمی بیشتر پرفورمنس خود را مدیون موتورشان بودند، ولی GT350 اوضاع متفاوتی داشته و ترکیب کلی موتور و سیستم انتقال قدرت، توانسته پرفورمنسی فوق العاده برای آن به ارمغان بیاورد. مهندسان فورد پیروز شده اند 526 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور از موتور 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی میل لنگ تخت آن استخراج نمایند. جالب است بدانید این موتور از توربو یا سوپرشارژر استفاده نمی نماید و با داشتن ردلاینی برابر با 8250 دور در دقیقه، قوی ترین پیشرانه تنفس طبیعی تاریخ شرکت فورد محسوب می گردد.

علاوه بر پیشرانه متفاوت، GT350 در مقایسه با موستانگ استاندارد به یک سیستم تعلیق ویژه با ارتفاع کم تر، یاری فنرهای مغناطیسی MagneRide فورد، ترمزهای برمبو و یک گیربکس شش دنده دستی سبک وزن که مختص این مدل طراحی شده مجهز شده است. این خودرو همچنین از یک بادی کیت ویژه بهره می برد که علاوه بر بهبود خنک نمایندگی موتور، داون فورس GT350 را هم افزایش داده است.

این واقعیت که با پرداخت حدوداً 60 هزار دلار می توانید خودرویی با چنین پرفورمنس فوق العاده ای خریداری کنید دیوانه نماینده می باشد. مقایسه شلبی GT350 با موستانگ های قدیمی به مثابه مقایسه یک یوزپلنگ و یک گربه خواهد بود! البته که هر دو توانایی دویدن دارند، ولی شباهت های آن ها فقط به همین یک مورد محدود می گردد.

استون مارتین DB11

  • بهترین گرند تورر جهان: استون مارتین DB11 ترکیبی از سبک سنتی بریتانیایی و مهندسی مدرن و به روز می باشد.
  • مناسب چه کسانی است: عاشقان جیمز باند!
  • قیمت آن چقدر است: بالای 198 هزار دلار

چرا استون مارتین DB11 را انتخاب کردیم؟

DB11 بدون شک بهترین طراحی بدنه استون مارتین طی یک دهه اخیر را به خود اختصاص داده است. در حالی که طراحی کلی خودرو همچنان آن شکل و شمایل یک استون مارتین کلاسیک را دارد و پرفورمنسش نیز بسیار فوق العاده است، بدون شک DB11 را می توان یک خودروی قرن بیست و یکی خوب بریتانیایی ها معرفی کرد.

چه موتور 5.2 لیتری توربو دوقلوی 12 سیلندر خورجینی خود استون مارتین را انتخاب کنید یا DB11 را با پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلوی 8 سیلندر خورجینی ساخت مرسدس آ ام گ سفارش دهید، استون مارتین DB11 مدلی فوق العاده قدرتمند خواهد بود. مدل پایه با موتور هشت سیلندر خود 503 اسب بخار قدرت و 695 نیوتن متر گشتاور دارد. استون مارتین می گوید با این پیشرانه صفر تا صد خودرو 4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن معادل 300 کیلومتر بر ساعت می باشد. با انتخاب پیشرانه 12 سیلندر خورجینی، 600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار خواهد گرفت و نتیجه، صفر تا صدی 3.9 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 320 کیلومتر بر ساعت است.

طراحی بدنه خودرو بسیار زیباست، ولی این زیبایی به هیچ وجه تاثیری منفی روی عملکرد آیرودینامیکی خودرو ندارد. داون فورس در چنین خودروهایی به منظور افزایش چسبندگی خودرو روی زمین اهمیت زیادی دارد، ولی استون مارتین در طراحی DB11 نمی خواست تا با استفاده از اسپویلرها و اسپلیترهای مختلف طراحی تر و تمیز این خودرو را خراب کند. از این رو، طراحان شرکت کانال هایی روی بدنه ایجاد نموده اند که جریان هوا را در کناره های خودرو به بهترین شکل ممکن عبور می دهند.

DB11 به معنای واقعی کلمه یک خودروی GT است که می توانید با آن با حداکثر سرعت، بدون خستگی و کوفتگی ساعت ها رانندگی کنید. برخلاف طراحی کابین های نه چندان زیبای بعضی خودروهای اسپرت بازار، کابین DB11 فوق العاده لوکس می باشد. برخلاف پرفورمنس بسیار خوبی که دارد، کیفیت سواری استون مارتین DB11 بسیار خوب و راحت است.

مک لارن 570 اس

  • بهترین خودروی پرزرق و برق بازار: مک لارن 570 اس یک خودروی با پرفورمنس فوق العاده است که بدنه ای فوق العاده زیبا و شیک نیز دارد.
  • مناسب چه کسانی است: در یک کلمه، جوان ها!
  • قیمت آن چقدر است: 184 هزار و 900 دلار

چرا مک لارن 570 اس را انتخاب کردیم؟

اعتراف کنید که به عنوان یک ماشین باز، همواره آرزوی داشتن خودروهای میلیون دلاری را داشته اید. در حالی که این ابرخودروهای میلیون دلاری که همواره هم در تعداد محدود فراوری می شوند حداقل برای بخش اعظم جامعه دور از دسترس هستند، ولی با مقدار پول بسیار کم تری هم می توان این روزها انتخاب های بسیار خوبی در بازار ابرخودروها داشت. مک لارن 570 اس یکی از بهترین نمونه های خودروهایی از این دست است که پرفورمنسی فوق العاده را در کنار طراحی ظاهری خاص در اختیار شما قرار می دهد.

طراحی این خودرو که از مک لارن P1 الهام گرفته، نمونه ای فوق العاده از هنر طراحی خودروی بریتانیایی می باشد. خطوط زیبای روی بدنه به نوبه خود روی آیرودینامیک بهینه 570 اس هم یاری نموده اند. این خودرو به یک موتور 3.8 لیتری توربو دوقلو با 562 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور مجهز بوده که به چرخ های عقب ارسال می شوند. مک لارن 570 اس صفر تا صدی برابر با 3.1 ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

هندلینگ 570 اس به معنای واقعی کلمه فوق العاده می باشد. به لطف تعلیق دو جناقی و میل تعادل جلو و سیستم یاری فنرهای هوشمند و تایرهای پیرلی پی زیرو کورسا، مک لارن 570 اس به بهترین شکل می تواند تکان های بدنه خود را کنترل کند. برای ارائه پرفورمنسی فوق العاده سیستم کنترل پایداری الکترونیکی طراحی شده توسط شرکت بوش این خودرو عملکردی استثنایی از خود نشان می دهد. سیستم مبدل گشتاور 570 اس به خوبی قادر به تقسیم قدرت بین چرخ یا چرخ هاست.

از نظر قیمتی، مدل کوپه سری اسپرت مک لارن رقبایی مانند آئودی R8 V10 Plus و لامبورگینی هوراکان LP 580-2 را پیش روی خود دارد. پرفورمنس و طراحی بدنه 57 اس در سگمنت خود جزء بهترین هاست، ولی برای رانندگی روزانه کیفیت سواری بهتر آئودی می تواند گزینه بهتری باشد.

تویوتا 86 و سوبارو BRZ

  • بهترین خودروی پرفورمنس ارزان قیمت
  • مناسب چه کسانی است: کسانی که به دنبال خودروی اسپرت با قیمت بسیار ارزان هستند
  • قیمت آن چقدر است: 26 هزار و 255 دلار

چرا تویوتا 86 و سوبارو BRZ را انتخاب کردیم؟

گرچه دو خودرو نام های متفاوتی دارند، ولی تویوتا 86 و سوبارو BRZ در واقع یک خودرو هستند. آن ها این واقعیت را ثابت می نمایند که یک خودروی اسپرت حتماً نباید پرفورمنسی خارق العاده داشته باشند. برای یک خودروی اسپرت، هندلینگ هم بخشی بسیار مهم و حیاتی محسوب می گردد. اگر به دنبال این هستید که بدانید هندلینگ یک خودروی اسپرت کوپه دیفرانسیل عقب چگونه می تواند باشد، بدون شک این دوقلوی ژاپنی بهترین انتخاب شما خواهند بود.

هر دوی آن ها خودروهایی سبک، کوچک و دیفرانسیل عقب هستند و به یک گیربکس شش دنده دستی مجهز شده اند. نتیجه یک خودرو چالاک و با هندلینگی فوق العاده است که با بودجه ای زیر 30 هزار دلار می توانید آن ها را خریداری کنید. هر دو از یک موتور 4 سیلندر خطی استفاده می نمایند. این موتور در سوبارو BRZ تقریباً 205 اسب بخار قدرت و 211 نیوتن متر گشتاور دارد. با این دو شاید در مسابقات درگ خیلی نتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید، ولی به طور کلی تجربه سواری فوق العاده با آن ها خواهید داشت.

البته آن ها معایبی هم دارند. اگر به سفر طولانی با این دو خودرو بروید، به احتمال زیاد جایگاه های اسپرت سطلی آن ها کمردردی حسابی برایتان به ارمغان خواهند آورد. اگر فضای کابین و بار برایتان مهم است، سراغ آن ها را نگیرید. فضای بسیار محدود جایگاه های عقب تویوتا 86 و سوبارو BRZ قطعاً شما را اذیت خواهد نمود. البته از یک خودروی اسپرت نمی توان انتظار زیادی از این جهات داشت.

بی ام و M5

  • بهترین سدان اسپرت
  • مناسب چه کسانی است: کسانی که همه چیز را یک جا می خواهند
  • قیمت آن چقدر است: 102 هزار و 600 دلار

چرا بی ام و M5 را انتخاب کردیم؟

چه کسی گفته یک خودروی اسپرت حتماً باید دو در داشته باشد؟ اگر این گونه فکر می کنید، کاملاً در اشتباهید. این ترکیب بیشتر روی خودروهای اسپرت استفاده می شوند، زیرا معمولاً خودروهای دو در چالاک تر و سبک تر از خودروهای چهار در هستند، ولی بعضی سدان های شگفت انگیز در بازار وجود دارند که می توانند رقبایی جدی برای بسیاری از کوپه ها باشند. نسل جدید بی ام و M5 گل سرسبد آن هاست.

بعضی از ماشین بازهای قدیمی زمانی که شنیدند بی ام و ترکیب دیفرانسیل عقب M5 را با یک سیستم دو دیفرانسیل عوض نموده، فوق العاده ناراحت شدند. ولی زمانی که تعیین شد نتیجه چقدر فوق العاده شده، دیگر کسی به این موضوع اعتراضی نداشت. موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی M5 حدوداً 600 اسب بخار قدرت خود را به تمامی چرخ هایش ارسال می نماید. تنها انتخاب یک گیربکس هشت دنده اتومات بوده و خبری از دنده دستی برای آن نیست. بی ام و امکان انتخاب یک حالت رانندگی به نام 4WD Sport را ارائه نموده که بیشتر خروجی موتور را به چرخ های عقب ارسال می نماید. در این حالت امکان ارسال تمام خروجی ها به چرخ های عقب و حذف چرخ های جلو از مدار هم وجود دارد.

قدرت بالای M5 موجب شده تا وزن نسبتاً سنگینش جبران گردد و صفر تا صد را بتواند در 3.2 ثانیه پر کند. به عنوان یک بی ام و اصیل، کابین آن فوق العاده لوکس بوده و از مواد اولیه درجه یک در ساختش استفاده شده است. تکنولوژی های فراوانی نیز داخل آن خواهید یافت. اگر خیلی عادی با M5 رانندگی کنید، سرنشین ها احساس نشستن داخل یک سدان لوکس و نه یک ماشین های پرفورمنس که توانایی رقابت با فراری پورتوفینو را دارد خواهند داشت.

منبع: برترین ها

به "نگاهی به برترین سوپر اسپرت های سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به برترین سوپر اسپرت های سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید