6 هزار کهنه سرباز آمریکایی در سال خودکشی می نمایند!

به گزارش وبلاگ پیشرو، خودکشی سالانه سرنوشت بیش از 6 هزار کهنه سرباز آمریکایی را رقم می زند، اما دستگاه های ذی ربط آمریکا علی رغم بودجه های هنگفتی که برای حل این موضوع دریافت می نمایند تا کنون پیروز به حل این مشکل نشده اند.

6 هزار کهنه سرباز آمریکایی در سال خودکشی می نمایند!

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیشرو، دانیل سامرز، یکی از کهنه سربازان آمریکایی در جنگ عراق تا آخرین لحظات برای مبارزه با خاطرات دهشت انگیز جنگ عراق، افسردگی مأیوس کننده ای که او را زمین گیر نموده بود و نظام بهداشت و سلامتی که او را رها نموده بود کوشش کرد.

او در آخرین نامه به همسرش نوشت: متأسفم که کار به اینجا رسیده. در زندگی چیز هایی هستند که آدم هیچ گاه نمی تواند از آن ها خلاص گردد.

این سرگذشت یکی از بی شمار کهنه سربازان آمریکایی است که خودکشی سرانجام کار آن ها را رقم می زند. وضع ملال آور چنین افرادی و غافل ماندن دستگاه های ذیربط آمریکا از وضع آن ها موضوع گزارشی جدید از اندیشکده آمریکایی رند بوده است.

خودکشی، سالانه سرنوشت بیش از 6 هزار کهنه سرباز آمریکایی را رقم می زند؛ این آمار، از وجود یک بحران عمومی در زمینه سلامت در جامعه آمریکا خبر می دهد، در حالی که وزارتخانه ای به نام وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی متولی جلوگیری از شیوع و گسترش چنین بحرانی بوده است.

اندیشکده آمریکایی رند در گزارشی در این زمینه نوشته هنوز هم تعداد کهنه سربازان آمریکایی که هر ساله بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند از کل آمار تلفات نظامی آمریکا در جنگ های عراق و افغانستان بیشتر است. اوایل سال 2013 میلادی وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی با ارائه آمار های تکان دهنده تعیین کرد روزانه بین 18 تا 22 نفر از نظامیان در حال خدمت یا کهنه سربازان آمریکایی با خودکشی به زندگی خود سرانجام می دهند. طبق نتایج پژوهش های صورت گرفته، حدود 70 درصد از این خودکشی ها با استفاده از اسلحه گرم صورت می گیرند.

این آمار ها در حالی است که پژوهش ده ساله اندیشکده رند به یک نتیجه دست یافته و آن اینکه دولت آمریکا می توانست اقدامات بیشتری برای نجات زندگی کهنه سربازان انجام دهد. نتیجه پژوهش این اندیشکده اخیراً در یک جلسه استماع کنگره ارائه شده است.

وزارت امور کهنه سربازان آمریکا در کنار پنتاگون بودجه هنگفتی را طی این سال ها برای افزایش آگاهی عمومی و کوشش در جهت شناسایی بهتر افراد در معرض خطر خودکشی دریافت نموده اند.

اندیشکده رند در علت شناسی این پدیده به بحران در نظام سلامت روانی آمریکا اشاره نموده و نوشته به نظر می رسد راه سریع و آسانی برای برون رفت از آن وجود ندارد.

در میان کهنه سربازان زن، تجاوز جنسی هم یکی از عوامل زمینه ساز خودکشی در میان نظامیان به شمار می رود. آمار خودکشی در میان آن دسته از کهنه سربازان زن در ارتش آمریکا که سنین کمتری داشته اند، به مراتب بیش از دو برابر کسانی بوده که در سنین بالاتر به ارتش آمریکا در جنگ های برون مرزی ملحق شده بودند.

اما راجیو رمچند پژوهشگر سابق رند و عضو فعلی بنیاد پژوهشی باب وودراف در آمریکا در نگاهی کلی تر ریشه های مسئله را در عوامل تنش زای موجود در جامعه آمریکا می بیند. او معتقد است سیاست های مناسبی برای مقابله با این فرهنگ استرس وجود ندارد.

رمچند می گوید: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به طرز روزافزونی پرتفرقه و پرتنش است. ما به اندازه کافی نحوه کاستن از عوامل استرس زایی که می توانند فرد را به شرایط خودکشی بکشانند را آنالیز ننموده ایم.

به نوشته اندیشکده رند، ضرورت پرداختن به مسائلی زا این دست بیش از هر چیز دیگری در آمریکا احساس می گردد چرا که نرخ خودکشی در این کشور از سال 1999 میلادی تا کنون دست کم سه برابر شده است؛ فرقی هم میان ایالت ها وجود ندارد و آمار های اکثر ایالت ها در این زمینه وجود ندارد. حتی به نظر می رسد خودکشی در آمریکا دیگر مسئله ای مربوط به زنان یا مردان، افراد پیر یا جوان و یا نژاد خاصی نیست و تمام این گروه ها را به شکلی یکسان در بر گرفته است به طوری که خودکشی در حال حاضر یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر در آمریکا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "6 هزار کهنه سرباز آمریکایی در سال خودکشی می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 هزار کهنه سرباز آمریکایی در سال خودکشی می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید