تاکید ظریف و اتمر بر گسترش روابط ایران و افغانستان؛ برخی از کشورها از همگرایی تهران-کابل ناخشنودند

به گزارش وبلاگ پیشرو، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان گفت که برخی کشورها و جریان ها از نزدیکی و همگرایی تهران و کابل ناخشنود هستند.

تاکید ظریف و اتمر بر گسترش روابط ایران و افغانستان؛ برخی از کشورها از همگرایی تهران-کابل ناخشنودند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پیشرو، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس قلب آسیا با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان درباره صلح و همکاری های دو جانبه دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن مرور آخرین وضعیتف همکاری های ایران و افغانستان، گفت که برخی کشورها و جریان ها از همگرایی دو کشور ناخشنود هستند و در جهت تیره کردن فضای افکار عمومی تلاش می کنند.

ظریف با اشاره به رفع برخی محدودیت های کنسولی برای اتباع افغانستان، این اقدامات را به منظور مبارزه با باندهای قاچاق انسان به ایران دانسته و بر ادامه مساعدت های کشورمان در شفاف سازی حضور اتباع افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت و ملت خود را از مساعدت های جمهوری اسلامی ایران در مهار آتش سوزی های گمرکات مرزی افغانستان بیان نمود.

حنیف اتمر گفت که ایران از نزدیکترین دوستان افغانستان است و خواستار توسعه همکاری ها و رایزنی های سازنده ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین بر آمادگی کامل افغانستان برای تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور طی هفته های آینده تاکید کرد.

تشریح آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان از سوی وزیر امور خارجه افغانستان و همچنین مصاحبه در خصوص فرایند صلح افغانستان از دیگر موضوعات مورد گفت وگو در این دیدار بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاکید ظریف و اتمر بر گسترش روابط ایران و افغانستان؛ برخی از کشورها از همگرایی تهران-کابل ناخشنودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ظریف و اتمر بر گسترش روابط ایران و افغانستان؛ برخی از کشورها از همگرایی تهران-کابل ناخشنودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید