670 هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدند

به گزارش وبلاگ پیشرو، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از غربالگری 670 هزار نفر از جمعیت این استان طی27 اسفند 98 تا 5 فروردین 99 بصورت تلفنی و حضوری اطلاع داد.

670 هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدند

دکتر محمد مهدی بانشی گفت: سرعت رشد بیماری در استان به میانگین کشوری 40 درصد رسیده و از انجا که حوزه بهداشت به تنهایی جوابگوی مقابله با این اپیدمی نبوده بنابراین 60 درصد مابقی، کنترل را به مدد سایر ارگان ها تا به امروز پیروز بوده ایم.

وی اضافه کرد: از صبح امروز صبح مرحله دوم غربالگری در سراسر استان از افراد سالمند بالای 65 سال، زنان باردار گروه های آسیب پذیر و کسانی که به نوعی بیماری زمینه ای دارند مجدد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد: مردم در روز سیزده بدر ما را غافلگیر کردند، روز طبیعت سیزده بدر در تمام نقاط استان آنچه که رصد کردیم، همکاری، آگاهی و افزایش سطح سواد سلامت تحسین برانگیز بوده اما دو نکته که مردم بایدتوجه داشته باشند که اول در صف های نانوایی ها سعی نمایند در حد امکان با فاصله اقدام به خرید نمایند و دوم اینکه وقتی به داروخانه ها مراجعه می نمایند سعی گردد به صورت تک نفره وارد بشوید.

بانشی توضیح داد: این بیماری فعلا درمان و واکسن خاصی ندارد بنابراین تا اطلاع ثانوی ضمن حفظ رعایت نکات اولیه بهداشتی کاهش 100درصدی دید و بازدیدها و رعایت فاصله در دستور کار همه قرار بگیرد، بنابراین با همکاری مردم امید است منحنی فرایند کاهشی این بیماری را به زیر ظرفیت بیمارستان ها کنترل بگردد،که خدا را شکر تا به امروز چنین بوده است.

وی ادامه داد: اگر مراکز توزیع مواد خوراکی و نانوایی ها رعایت نمایند، ما هم دوست نداریم جایی را پلمب گردد مگر جایی که احساس کنیم سلامت مردم در میان باشد که خط قرمز ما تامین امنیت سلامت همشریان بوده و هیچ تعارفی با کسی نداریم، مردم بدانند که اگر فرایند خانه نشینی ادامه داشته باشد ما جزء استان های کم خطر خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان نمود: به همت بهورزان، مراقبین سلامت، پزشکان، در استان و شهرستان ها، بخش ها و دهستان ها توانستیم 670 هزار نفر را از 27 اسفند تا پنجم فروردین 99 بصورت تلفنی و حضوری غربالگری کنیم و جا دارد از حوزه بهداشت که در خط مقدم بصورت ناشناخته وارد میدان مبارزه با این بیماری می شوند جا دارد خدا قوت و خسته نباشید عرض کنم.

بانشی تاکید نمود: برای چندمین بار اعلام می کنم شهرستان نشینان ما روستاها را بعنوان یک مکان امن برای تفریحات روزمرگی خود انتخاب ننمایند، بدانیم بدترین هدیه برای افراد مسن اگر به قصد نیت سرزنی برویم بردن همین ویروس کرونا کووید 19 است.

وی توصیه کرد: از عشایر دلیر و پرتلاش استان خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی در راستای سلامتی خود و همراهی بیشتر از کوچ بپرهیزند و مردم از بعد روانی، این بیماری را بعنوان یک انگ اجتماعی تلقی ننمایند،در صورت مشاهده هر گونه علائم تب، سردرد، گلو درد، لرزش، خارش شدید گلو و اختلالات تنفسی با شماره تلفن 4030 یا شماره 190تماس بگیرند تا مراقبین ما از توضیح حال شما و ادامه مراقبت های درمانی شما با اطلاع شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: از همه هم استانی ها تقاضا دارم که اگر می خواهند بدون مراجعه به پزشک بدانند که به بیماری کرونا مبتلا شده اند یا نه با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقاء سلامت استان، جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

به گزارش وبلاگ پیشرو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بانشی بیان نمود: با تشکر از استاندار محترم دکتر کلانتری که روزانه کلیه مسائل فنی ریزوکوچک و فرایند بیماری را دنبال نموده، همچنین جا دارد خسته نباشید عرض کنم خدمت همه سربازان خط مقدم مبارزه بیماری کرونا که توانستنه اند تا به امروز باوجود تحریم های ظالمانه دوشمن و به نسبت سایر کشور های اروپایی و غرب که ادعای پیشرفت در بهداشت درمان می کردند، اما امروز فرزندان این مرز بوم در عربالگری، درمان و شناسایی بیمار کارنامه درخشانی دریافت نموده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "670 هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "670 هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید