مصالح ساختمانی

طلای سیاه: چرا ترافل سیاه اسپانیا بسیار محبوب است؟

ترافل سیاه زمستانی که به عنوان طلای سیاه یا الماس سیاه شناخته می گردد مورد توجه سرآشپز ها در سراسر دنیا است. ترافل سیاه زمستانی هم چنین در فرانسه و ایتالیا رشد می نماید، اما اسپانیا بزرگترین فراوری کننده ترافل سیاه در دنیا است.

11 آذر 1401

بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت

میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت صورت می گیرد.

9 آبان 1401

محبوب ترین جاهای دیدنی ایران

تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت زیبای ایران آن را به کشوری با جاذبه های گردشگری فراوان و ارزشمند تبدیل نموده است. به همین علت شاید هنگام سفر دانستن اینکه بازدید از کدام یک از جاذبه های توریستی ایران را در اولویت قرار دهید کمی سخت باشد. در این مطلب لیستی از مهم...

8 مهر 1401

کاوش باستان شناسی در اوجان به پنجمین فصل رسید

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، کاوش باستان شناسی در اوجان به پنجمین فصل رسید.

1 شهریور 1401

قلعه مازیار تهران

این قلعه بر فراز صخره ای سنگی احداث شده که در میانه دو شاخه شرقی و غربی باغ تنگه واقع شده است. ارتفاع قلعه از سطح دریا 2450 متر و اختلاف ارتفاع آن با کف دره حدود 200 متر است.

12 مرداد 1401

5 کار داوطلبانه ای که در سفر به اروپا می توانید انجام دهید

در پی شیوه ای تازه برای دیدن اروپا هستید؟ تجربه یک کار داوطلبانه بدون دست مزد، در یک مزرعه یا یک مکان باستان شناسی، می تواند چشم اندازی از فرهنگ محلی به شما دهد. این جا برای شما چند انتخاب وجود دارد.

6 خرداد 1401

برترین تپه های شنی جهان کجا قرار دارند؟

کسانی که به هیجان، ماجراجویی، بالا رفتن آدرنالین علاقه مند هستند و عکاسانی که در پی صحنه ها و سوژه های ناب هستند، این تپه های شنی را نباید فراموش کنند.

10 اردیبهشت 1401

ذوب آهن اصفهان ، با 56 سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است

خبرگزاری خبرنگاران- علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت به مناسبت 23 دی ماه روز تاسیس ذوب آهن اصفهان در مصاحبه با سیمای استانی مرکز اصفهان تولیدات و اقدامات این مجتمع بزرگ صنعتی طی نیم قرن فعالیت این شرکت را تشریح کرد.

27 بهمن 1400

پرفروغ کردن چشم مسلح علم کشور با تزریق اعتبارات

با افتتاح ساختمان مجموعه آزمایشگاهی تحقیق و توسعه چشمه نور ایران محققان امیدوارند با تزریق اعتبارات آن و امکان سیطره آنها بر مواد، جهش علمی جدیدی در کشور در راستای توسعه فناوری صورت گیرد.

22 بهمن 1400

معمای مومیایی های مرموز پرو حل شد

بعضی از کارشناسان بعد از انتشار فیلم مربوط به این مومیایی های عجیب، آنها را متعلق به موجودات فضایی دانسته بودند که زمانی روی کره زمین می زیستند.

10 بهمن 1400

اجرای عملیات 3 پروژه 1039 واحدی طرح اقدام ملی مسکن در همدان

خبرنگاران/همدان مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از اجرای عملیات 3 پروژه یک هزار و 39 واحدی بنیاد ساخت طرح اقدام ملی مسکن استان همدان در دو شیفت خبر داد.

7 مهر 1400

گرانی 50 درصدی سیمان در کمتر از یک ماه ، وعده ارزانی تا 2 هفته دیگر

به گزارش خبرنگاران، مسائل در صنعت سیمان همچنان ادامه دارد و با قطعی برق و گاز برخی کارخانه ها به نظر می رسد این مسائل تشدید شده است.

19 اسفند 1399

نظارت شبانه روزی محیط زیست بر عملکرد سیمان تهران

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، در مراسم افتتاح سیستم فیلتراسیون کارخانه سیمان تهران گفت: حفظ سلامت ساکنان همجوار این واحد اولویت دارد

27 آبان 1399

جزیره فی فی در پوکت

تایلند از جمله کشور های بسیار زیبا و پر از جاذبه های طبیعی و مصنوعی است. روزانه گردشگران و توریستان زیادی کشور خود را برای دیدن تایلند ترک می کنند. یکی از جاذبه های توریستی بسیار زیبا و پر طرفدار این کشور آسیای جنوب شرقی جزیره فی فی در پوکت است در این مقاله...

26 مهر 1399