ادبیات

عکس ، ناسا خوشه کهکشانی هیدرا را شکار کرد

دیجیاتو نوشت: خوشه کهکشانی هیدرا یکی از سه خوشه کهکشانی بزرگ نزدیک به راه شیری است.

28 بهمن 1401

محسن دلواری زاده، شاعر درگذشت

محسن دلواری زاده، متولد 1329 در بوشهر بود. بغض در گلوی فریاد: غزل ها و چهارگانه های محلی بوشهر(1398، لیان)، لالایی باد و شیون دریا: غزل ها و دوبیتی های محلی بوشهر (1397، لیان) و ترنم وترمه خیال (1396، لیان) از آثار به جا مانده از این شاعر است.

16 بهمن 1401

حضور پیروز دانش آموزان کردستانی در جشنواره خوارزمی

دانش آموزان استان کردستان در مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی به نحو شایسته از آثار خود دفاع کردند.

24 مهر 1401

محبوب ترین جاهای دیدنی ایران

تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت زیبای ایران آن را به کشوری با جاذبه های گردشگری فراوان و ارزشمند تبدیل نموده است. به همین علت شاید هنگام سفر دانستن اینکه بازدید از کدام یک از جاذبه های توریستی ایران را در اولویت قرار دهید کمی سخت باشد. در این مطلب لیستی از مهم...

8 مهر 1401

برگزاری نمایشگاه کتاب ایران ما ویژه بهمن ماه

خبرگزاری خبرنگاران-کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتخب کتاب های کودک و بزرگسال با موضوع ایران را باعنوان نمایشگاه ایران ما ویژه بهمن به نمایش می گذارد.

15 اسفند 1400

خانواده، تنهایی و گذشته سه دغدغه اصلی رمان است، سلام همسایه اولین و احتمالا آخرین ترجمه من است

به گزارش خبرنگاران ، رامبد خانلری نویسنده ای است که به دنیای معماها بسیار علاقه مند است. آثاری مانند مجموعه داستان سرطان جن، مجموعه داستان آقای هاویشام، رمان سورمه سرا، ناداستان هنر چاق بودن و کمیک استریپ گربه زاد را نوشته است؛ اما مدتی است دنیای ترجمه...

3 اسفند 1400

روزشمار: 30 اسفند؛ جشنواره شکوفه گیلاس، ژاپن

هانامی یا جشن شکوفه های گیلاس یکی از مراسم رایج در کشور ژاپن است. هانامی در هنگام شکوفایی شکوفه های ساکورا و به صورت جمع شدن دوستان و فامیل به دور هم و گستردن سفره در زیر درختان ساکورا برگزار می گردد.

12 بهمن 1400

اختتامیه چهارمین دوره ملی جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان فردا برگزار می گردد

اختتامیه چهارمین دوره ملی و اولین دوره بین المللی جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان فردا، 10 آذر در دانشگاه تهران برگزار می گردد.

24 دی 1400

کتاب فروشان نیاز به تسهیلات کم بهره و بلندمدت دارند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه کارشناس نشر و مدیر روابط عمومی این اداره کل در آخرین روز از بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بازدیدی از کتاب فروشی های عضو طرح پاییزه کتاب...

8 دی 1400

سید علی صالحی به جشنواره فیلم کوتاه سلفی20 پیغام داد

تهران (پانا) - سیدعلی صالحی به بخش سینماشعر از دومین جشنواره مستقل فیلم کوتاه سلفی 20 پیغام داد.

12 آبان 1400

10 بازی روان شناسانه برتر تاریخ

سه راه برای ایجاد ارتباط بین بازی های ویدئویی و روان شناسی وجود دارد. این راه ها از قرار زیر هستند؛

20 مرداد 1400

انتقاد جهانپور از ادامه پرواز های بین ایران و هند

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه پرواز های ایران و هند با وجود شیوع بالای کرونا در این کشور انتقاد کرد.

27 اردیبهشت 1400

فراخوان ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فـردا)

تهران (پانا) - فراخوان ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فـردا) از سوی جهاد دانشگاهی هنر منتشر شد.

23 اردیبهشت 1400

نوشتن داستان مثل ساخت فیلم احتیاج به برنامه ریزی دارد، از اعماق قلب بنویسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، جویس کارول اوتس نویسنده مشهور آمریکایی در حافظه معاصر این کشور صندلی ویژه ای برای نوشتن داستان های کوتاه و بلند بسیاری دارد و تقریباً یکی از پرکارترین نویسندگان عصر معاصر این کشور محسوب می گردد. شاعر و نویسنده معاصر...

28 فروردین 1400

50 هزار شماره نشریه در سامانه سنا بارگذاری شد

تهران (پانا) - مدیرکل فراهم آوری و پردازش منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از عضویت بیش از پنج هزار نفر در سامانه سنا (sana.nlai.ir) و بارگذاری 50 هزارشماره نشریه دراین سامانه خبرداد.

1 فروردین 1400

برگزیدگان پنجمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ اعلام شد

خبرنگاران/خراسان رضوی آیین پایانی پنجمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ روز آدینه 19 دی ماه به صورت مجازی برگزار و برگزیدگان آن اعلام شد.

26 بهمن 1399

چرا سینمای ایران امید ندارد؟ ، روایت وحید جلیلی از سینمای دهه 90

نوزدهمین قسمت از فصل جدید برنامه نقد سینما علاوه بر آسیب شناسی تصویر امید در سینمای ایران و بررسی کارنامه سیدرضا میرکریمی از منظر نقش امید، تحولات سینمای ایران در دهه 90 را بررسی کرد.

24 آذر 1399

دوره مجازی آموزش زبان فارسی برگزار گردید

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به منظور بهره مندی حداکثری از فضای مجازی به ویژه در دوره کرونا، آموزش زبان فارسی به علاقه مندان و فرهنگ دوستان ژاپنی را با همکاری بنیاد سعدی برگزار کرد.

27 مهر 1399

انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه

به گزارش خبرنگاران ، در فراخوان دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه آمده است: باشگاه شاهنامه پژوهان، باشگاه نقالان، انجمن شاهنامه پژوهی و شاهنامه خوانی دانشجویان ایران(اشا) و پویش فردوسی این جشنواره را با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی، گسترش چکامه های...

26 مهر 1399

فعالیت های کانون پرورش فکری اصفهان در شبکه اجتماعی دنبال می گردد

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اصفهان گفت: فعالیت های اعضای کانون در شرایط کرونایی که امکان حضور آنها در مراکز وجود ندارد در شبکه های اجتماعی دنبال می گردد.

17 خرداد 1399
تعداد: (28)